vraag installeren bodemverwarming


J

Judithvis

Guest
Hoi allemaal!

Ik ben sinds een aantal weken trotse bezitter van een nieuw aquarium! Met 1.60 lang heb ik besloten dat een bodemverwarming hier mooi bij kan, met alle voordelen van dien.

Gisteren heb ik hem 'ge�nstalleerd'. Het groene lampje brandt keurig maar de adapter voelt erg warm aan. Is dit normaal? De snoeren die in het aquarium liggen weer niet.

Ik heb foto's gemaakt van hoe ik de draden aan de adapter heb aangesloten. Zijn er mensen die hier verstand van hebben? Ik ben wat onzeker over de aansluiting. Het is nu alsof hij de warmte niet naar de draden straalt.

Graag jullie advies!!

377799_0_82_20140622_1341441.jpg


211467_0_82_20140628_1628481.jpg
 
Heeft iemand hier meer verstand van? Een 'ja' zou al genoeg bevestiging geven voor mij. Dan laat ik hem aan en kijk ik waar het schip strand. :) Tips of suggesties zijn ook welkom!
 
Sorry heb er zelf totaal geen verstand van.weet je zeker dat de draden goed aangesloten zijn bv?
Hoeveel watt is het apparaat?
 
Een adapter is een transformator en zal dus altijd enigszins warm worden. Voel maar eens aan de oplader van je telefoon. Het is uiteraard niet de bedoeling dat hij echt heet wordt, met eventueel brandgevaar tot gevolg.
 
Ik twijfel of de draden zo goed zijn aangesloten. Kan er ook nergens een filmpje oid voor vinden op internet. Vandaar de vraag :p Bedankt voor jullie reaties!
Ik ga nog eens kijken of de draden ook verder kunnen en of ik ze op andere manieren kan aansluiten.. Oplader aan een telefoon is ook warm inderdaad, maar ik vond deze erg heet.
 
Heb je de verwarming tweedehands?
 
Nee, ik heb deze nieuw gekocht! Hij werkt ook naar behoren (wordt warm) ik doe alleen zelf iets verkeerd vrees ik.. maar nu er nog achter komen wat het is :p ! Heb je een idee?
 
Welk merk is deze? Judith?
 
Judithvis zei:
Nee, ik heb deze nieuw gekocht! Hij werkt ook naar behoren (wordt warm) ik doe alleen zelf iets verkeerd vrees ik.. maar nu er nog achter komen wat het is :p ! Heb je een idee?

Dan zit er een gebruiksaanwijzing bij en als je de boel aansluit zoals beschreven zal het normaal gesproken goed moeten zijn lijkt me.
 
Het klopt dat de transformator warm wordt. Dat wordt hij bij mij namelijk ook. Verder voor de draden maakt het als het goed is niet uit hoe ze erin gaan.
 

Terug
Bovenaan