Vraag of corydoras


J

Jeroen Rueb

Guest
Goedemiddag,
Ik heb momenteel een schooltje corydoras en vind ze echt geweldig.
Nu wil ik voor een andere bak ook een schooltje.

Ik vind zelf de kleine corydoras soorten het leukst.

Nu is mijn vraag; welke kleine corydoras soort blijft, uit jullie ervaring, het meest op de bodem?

Op internet is zoveel verschillende informatie, kan ik het beter aan jullie vragen (met al jullie ervaring).

Alvast bedankt!
 
De hasbrosus blijft goed op de bodem van de dwergsoortjes die er zijn, de pygmeaus zwemt echt in het midden van de bak en is alleen op d ebodem te vinden tijdens het eten
 
De vraag is eerst waar voor jou de grens van klein is.... De Corydoras pygmeaus, Corydoras hastatus en de Corydoras habrosus worden genoemd als de dwergsoorten. Daarvan is de Corydoras habrosus idd het meest op de bodem gericht. Ik heb zelf ook de Corydoras osteocarus (meestal enkel te vinden als bijvangst van de Corydoras habrosus). Dit is een klein blijvende soort (volle dame is nu ongeveer 3 cm). Ook de Corydoras atropersonatus wordt niet heel groot, maar gaat richting de 4/5 cm, net als een heel aantal andere soorten.
 
Corydoras panda, elegans, duplicareus, leucomelas, polystictus, loretoensis, melini, metae, nanus, napoensis, en atropersonatus blijven ook allemaal rond de 4/5cm steken

Ik moet wel zeggen, ik heb enkel ervaring met de metae, panda, napoensis, elegans, duplicareus (waarschijnlijk), en leucomelas.

aspidoras soorten blijven ook kleiner, en zijn slanker gebouwd. Vooral pauciradiatus, en taurus worden hiervan wel eens aangeboden
 
Allereerst iedereen hartstikke bedankt voor met meedenken en reageren!
Omdat corydoras geweldige vissen zijn, wilde ik in eerste instantie een biotoop creëren op basis van een corydoras soort.

Mijn plan is echter gewijzigd. Nu ben ik op zoek naar de corydoras oiapoquensis (waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?).
Heeft iemand ervaring met deze relatief onbekende soort? En waar deze te verkrijgen zijn?
 
Ik ken een hobbykweker die ze nakweekt. Ik weet alleen niet of hij op het aquaforum te vinden is. Ik zal eens bij hem navragen of hij ze heeft en of hij ook op het aquaforum actief is...
 
Ik ken een hobbykweker die ze nakweekt. Ik weet alleen niet of hij op het aquaforum te vinden is. Ik zal eens bij hem navragen of hij ze heeft en of hij ook op het aquaforum actief is...


Hartstikke bedankt!
 

Terug
Bovenaan