Vraag over de Colombo testlab druppeltest


M

marline

Guest
Ik heb de colombo testlab gekocht
nou staat er in de beschrijving dat je de buisjes goed moet schoonmaken na gebruik.
Maar er staat nergens waarmee dat dan moet, hoe dat moet.
Is afspoelen met water genoeg bijv? Of moet dat met één of ander middeltje?
 
Ik spoel ze na gebruik even om met een beetje aquawater en schud ze even goed af daarna. Moet zeggen dat ik het ook vaak nog vergeet hoor.
 
Spoel ze gwm af met kraanwater. Eigelijk het besre is demi-waterm of osmosewater lijkt me, omdat dat de meting (bijna) niet beginvloed.


Maar als je het achteraf afspoelt mer gwn water en voorraf in het te meten water, is het geen probleem, lijkt me, zo doe ik het ook:rolleyes:;)
 
Omspoelen met demiwater en binnenin afdrogen met een stukje keukenrol.
 
Spoel ze af onder warm water, op z'n kop laten drogen op de lichtkap (is warm) en voordat ik ze weer gebruik dompel ik ze even onder in aqua water.
 
Oke top dankjewel voor jullie reacties!! :thumbs:
 
Zelf gebruik ik net-gekookt water, om het toch enigszins te demineraliseren...

Wel laten afkoelen tot gebruiksgemakswarmte...
 
Ik heb elk flesje gelabeld, op die manier gebruik ik steeds het zelfde flesje voor de zelfde test. Na gebruik spoel ik ze gewoon met kraanwater.
En sporadisch kook ik de flesjes.
 
Ik label ze ook want in een koffer staat er vaak niet bij welk flesje voor welke test is. Koop je ze los in doosjes dan kun je alles bijelkaar houden natuurlijk.
 
Ook ik gebruik de Colombo testlab. Wat mij op de vraag brengt; wie verkoopt na-vullingen? En bijvoorbeeld nitraat en fosfaatpoeder? Liefst niet via het internet. Men berekent dan weer verzendkosten waardoor na-vullingen niet lonend zijn.
 
Wesdijk als het goed is. Maar ja dat is wel online maar verder ken ik geen zaken die ze verkopen.
 
Wesdijk als het goed is. Maar ja dat is wel online maar verder ken ik geen zaken die ze verkopen.
Niet te vinden. Ze hebben maar 1 item op de site staan, John. Toch eigenlijk raar, je gebruikt nu eenmaal niet alle testen gelijkwaardig. Vaak wordt nitraat en fosfaat, bijvoorbeeld, meer gebruikt.
 
Ook ik gebruik de Colombo testlab. Wat mij op de vraag brengt; wie verkoopt na-vullingen? En bijvoorbeeld nitraat en fosfaatpoeder? Liefst niet via het internet. Men berekent dan weer verzendkosten waardoor na-vullingen niet lonend zijn.

Ja, dat is vaak erg lastig.
Ik heb de koffer van JBL en JBL verkoopt navulsets met enkel de reagentia.

Echter in de winkels, zie je alleen maar de testsets. Dus vaak koop ik een nieuwe set.

Online worden de losse navullingen wel vaak aangeboden.

Dus ik herken je probleem maar al te goed.
 
https://www.wesdijk.nl/dieren/1020-watertesten#/page-3, vanaf pagina 3 even door scrollen, daar vind je de losse flesjes en de poeders.
Ok, dank je wel, Ton. Het nadeel om via het internet te bestellen vind ik dat er door de verzendkosten, hier 4,95, de producten erg duur worden. (Uiteraard realiseer ik mij dat je het best meerdere producten gelijk besteld) Verder weet ik niet of het poeder, nodig voor de test, bijgesloten zit? Overigens heb ik een berichtje naar de producent Colombo gestuurd over deze problematiek. Benieuwd wat hun antwoordt zal zijn.
 
Ok, dank je wel, Ton. Het nadeel om via het internet te bestellen vind ik dat er door de verzendkosten, hier 4,95, de producten erg duur worden. (Uiteraard realiseer ik mij dat je het best meerdere producten gelijk besteld) Verder weet ik niet of het poeder, nodig voor de test, bijgesloten zit? Overigens heb ik een berichtje naar de producent Colombo gestuurd over deze problematiek. Benieuwd wat hun antwoordt zal zijn.
Vgm kun je beter een nieuwe testkoffer halen, als je al die navuldingen apart haalt, ben je duurder uit(€40,- ofzo, en voor €33,50 heb je een nieuwe set):juggle:;)
 
Vgm kun je beter een nieuwe testkoffer halen, als je al die navuldingen apart haalt, ben je duurder uit(€40,- ofzo, en voor €33,50 heb je een nieuwe set):juggle:;)

Als je alles besteld is de koffer goedkoper ja, maar als je slecht een paar onderdelen nodig hebt is dat weer goedkoper, veel gebruikte zijn bij mij de GH en KH voor de garnalenbakjes en de NO3 en de PO4 voor de andere bak en dan zijn de losse flesjes weer goedkoper.
 

Terug
Bovenaan