Wat is er nieuw

Vraag over dit goudvissen huisje (foto)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vodkavis
  • Startdatum Startdatum
V

Vodkavis

Guest
IMG_2256.JPG
Hoi!

Ik heb gister 2 goudvissen gekocht met het idee om deze in mijn lege vodkavles te doen. Niet een gewone maar een van 4,5L (zie foto). Dit was allemaal even een gedoe om de steentjes en plant op zijn plaats te krijgen maar het lukte. Dit is in de avond gedaan en de volgende ochtend swommen alle 2 de vissen in de smalle hals van de fles bovenaan happen naar lucht... kan het dat de vissen door de smalle opening te weinig zuurstof hebben? Er zit namelijk een echte plant in dus ik ging ervan uit dat dit genoeg zuurstof zou geven. Mocht dit het geval zijn, zou het dan werken om het water niet tot in de hals te doen maar tot iets lager zodat het water meer raakoppervlak heeft met de lucht?

Heb hier zelf weinig verstand van dus hoopte dat iemand hier mij kon helpen.

Alvast bedankt
Gr

Sorry dat ik dit zeg, en zie dit niet als een aanval, wil u alleen helpen😉

Maar een vis is een dier! en geen sierstuk. Een goudvis heeft minimaal een 2 meter aquarium nodig, en een sluierstaart 1 meter. Een goudvis heeft dan 100 liter per vis nodig, en een sluierstaart 50 liter. Goudvissen zijn enorme vervuilers, en stoten groeihormonen af. In een te kleine bak vergroeien ze, en gaan dood (ze kunne 20-30 jaar worden, mits goed verzorgd). Ze hebben veel te weinig zuurstof.

Wat je nu moet doen, is een grotere bak halen van marktplaats oid. een sterk filter erin doen. Als u verder wilt met de goudvissen zou ik een goede bak halen, of ze in een vijver loslaten van de buuren ofzo😉😉

Dit is dierenmishandeling! Heb een hart en koop een grote bak of doe ze in een vijver!
Dit is heel zielig!

Ruben01, bedankt voor je snelle reactie en zeker bedankt voor je antwoord! Ik zie dit ook niet als een aanval en wil zeker niet dat de vissen een slecht leven hebben en zich niet fijn voelen. De reden dat ik dacht dat dit kon is dat ik 14 jaar een goudvis heb gehad (wat ik heel oud vind voor een goudvis). Deze zwom altijd rond in een bak waarvan ik de maten nu niet zou weten maar deze was ook zeker geen 2 meter. Ook zwemmen de vissen in de dierenwinkel met zo'n 30 vissen bij elkaar in een stuk kleinere bak dan jij nu aangeeft wat nodig is. Wat is hier de reden voor? Neem aan dat een dierenwinkel dit dan weet?

Ps: de vissen zijn er nu al uit hoor, momenteel netjes overgegoten in een grotere bak met water op kamertemperatuur en al het water waar ze al in zwommen erbij

Ruben01, bedankt voor je snelle reactie en zeker bedankt voor je antwoord! Ik zie dit ook niet als een aanval en wil zeker niet dat de vissen een slecht leven hebben en zich niet fijn voelen. De reden dat ik dacht dat dit kon is dat ik 14 jaar een goudvis heb gehad (wat ik heel oud vind voor een goudvis). Deze zwom altijd rond in een bak waarvan ik de maten nu niet zou weten maar deze was ook zeker geen 2 meter. Ook zwemmen de vissen in de dierenwinkel met zo'n 30 vissen bij elkaar in een stuk kleinere bak dan jij nu aangeeft wat nodig is. Wat is hier de reden voor? Neem aan dat een dierenwinkel dit dan weet?
Dierenwinkels weten meestal helemaal niks van vissen, ze verkopen voor de winst😉

Goudvissen zijn sterk, maar dat ze blijven leven, hoeft niet te beteken dat ze een goed leven hebben. Ik weet haast wel zeker, dat die goudvis is vergroeid, en daaraan dood is gegaan.😉

In de dierenwinkel zitten ze maar even in die bak, bij jou thuis hun hele leven😉

Omdat ze in de dierenwinkel vaak slechts een week of in ieder geval een korte periode zitten. Een goudvis kan 30-40cm worden als hij in een vijver zit waar ze thuishoren!

Ik heb als klein kind ook een goudvis gehad die lang heeft geleefd in een veel te kleine bak. Toen geen weet natuurlijk, hartstikke zielig.

In de winkel weten ze heus wel dat ene goudvis in een vijver hoort, of op zn minst een enorm aquarium. Maar toch verkopen ze ze in kommetjes. Dan leven ze 3 maanden en gaan mensen nieuwe halen. Het gaat gewoon om de poen.

Ps: de vissen zijn er nu al uit hoor, momenteel netjes overgegoten in een grotere bak met water op kamertemperatuur en al het water waar ze al in zwommen erbij
goedzo!:thumbs:
Hoe groot is die bak?

Nu moet je een goed filter halen, en elke dag 50% van het water verwisselen. Dit i.v.m. groeihormen, en de nitrietpiek.

Er komt namelijk ammoniak bij, bij het poepen ed (dit is giftig), en dat moet omgezet worden in nitriet (giftig) en dan weer in nitraat (niet giftig). En omdat jij helemaal geen bacterien hebt, kunnen de vissen doodgaan aan bijv. een nitrietpiek. Daarom moet u nu veel verversen😉

Hmm ja ik vond 14 jaar ook enorm lang voor een goudvis omdat ik idd vaak verhalen hoorde van niet ouder dan een jaar. Nogmaals ik heb verder geen verstand van vissen enzo daarom vraag ik het hier even. Ik zal een goede bak kopen voor de goudvissen.

Bedankr voor alle enorm snelle antwoorden

Ik zou kijken of er een vijver in de buurt is waar ze in zouden kunnen, voorkomt onnodig dierenleed.

Van de fles zou je bijvoorbeeld ook een artemia kweek van kunnen maken. Heb je ook leven in de brouwerij😀

Hmm ja ik vond 14 jaar ook enorm lang voor een goudvis omdat ik idd vaak verhalen hoorde van niet ouder dan een jaar. Nogmaals ik heb verder geen verstand van vissen enzo daarom vraag ik het hier even. Ik zal een goede bak kopen voor de goudvissen.

Bedankr voor alle enorm snelle antwoorden
Het zijn gewone goudvissen zo te zien, dus dat word al 2 meter...

Wat ik zou doen: Nu even in een goede bak doen, en een goed huis voor ze zoeken.
Daarna mooie tropische vissen gaan houden,die kunnen al in een 60cm bak😉

Net even gezocht op artemia, en is idd een optie alleen niet heel spectaculair. Zijn er eventueel andere waterdiertjes of slakje ofzo dier hier goed in zouden passen en die een prima leven hebben?

Net even gezocht op artemia, en is idd een optie alleen niet heel spectaculair. Zijn er eventueel andere waterdiertjes of slakje ofzo dier hier goed in zouden passen en die een prima leven hebben?

Google eens op triops, erg leuke beessies

Slakken kan wel, maar garnalen oid niet, daar is de bak al te klein voor.

Ik zou gewoon een groter bak halen, en daar tropische vissen of garnalen indoen😉

Als het gaat om dat het leuk staat in die fles, ik vind het ook wel wat hebben trouwens, ben je denk ik echt aangewezen op micro diertjes. Garnalen kunnen niet, een slak weet ik niet. Misschien kan mysis (aasgarnaal) trouwens wel? Geef ik de vissen als voer maar een kleine kolonie zou misschien wel kunnen?

Voor wat grotere dieren in die fles heb je toch sterk water in de fles nodig denk ik😀😳

Goudvissen kunnen met gemak 30/40 worden dus 18 jaar is echt niet oud...

Denk het niet om eerlijk te zijn. Die zou eerder het gesprek verlaten, en zou niet zo serieus reageren ivm andere opties.

opgelet mensen, laat jullie toch niet vangen. dit is een trol

Dacht het bij de openingspost ook heel even maar zoals Maestro zegt zou die niet op die manier reageren.
Een goede troll laat zich niet ompraten maar blijft volhouden en gooit olie op het vuur bij elke kans...
En loopt inderdaad weg als het niet lukt...

Doe mij die Wodka maar.hahaha. Goudvissen gaat je niet lukken, en trouwens, die lussen alleen maar franse konjak.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan