Wat is er nieuw

vraag over dwerg kreeften???

• Onderwerp starter Onderwerp starter roygie
  • Startdatum Startdatum
R

roygie

Guest
hallo

ik heb al een hele tijd grote kreeften gehad florida kreeften enzz

nu wou ik in mijn eigen bak misschien weer wat kreeftjes
nadeel van florida kreeften en de andere grote kreeften is dat ze de bak kaal knippen en dus geen planten overhoud.

nu hoorde ik dat dwergkreeften dat niet deden en de planten gewon met rust laten.

mijn vraag is aan jullie heeft iemand daar meer ervaring mee en laten ze ook echt de planten met rust ?

of is het een verkoop praatje?

heb ook aantal corydoras in de bak gaan deze wel samen ?

hoor graag ben zeer benieuwd wou er wel weer kreeften in hebben maar als ze de bak kapot knippen dan niet want heb een planten bak

Dwergkreeftjes zoals de CPO klimmen wel in de planten maar maken ze niet kapot alleen is een combinatie van kreeftjes en (bodem)vissen niet echt ideaal natuurlijk hoe klein de kreeftjes ook zijn.

oke ik heb er 6 albino corydoras op de bodem in een bak van 100x50 dus is beter om geen kreeftjes bij in tedoen ?

Daar zijn de meningen een beetje wisselend over,bij sommige mensen schijnt het geen probleem te zijn maar je leest ook verhalen dat de kreeftjes de visjes beschadigen als ze zich niet op hun gemak voelen bv.

oke ik heb wel veel verstop plekken tussen planten maar ook tussen hout en stenen denk maar 2 of 3 koop mocht niet niet goed gaan en achter elkaar aan gaan zitten kan ik ze altijd nog overzetten in andere bak maar dat is niet de bedoeling

heb al eerder kreeften gehad maar dan grote op zijn top 40 volwassen en heel veel kleintjes( jongen)

Ik heb ze in een 60 cm gehad en af en toe aten ze van de crypto maar wel heel weinig en als ze de kans krgen vinegn ze een Gup. Ik heb er daardoor zonder staart gehad.
Ik zou ze dus niet combineren en al helemaal niet met bodembewoners.
Ze gingen hier op het kienhout klimmen en loeren naar de Gup en proberen hem te vangen.
Maar het klopt dat je verschillende verhalen hoort hoor.

Onze cpo heeft een voelspriet van onze dwerggourami 'afgeknipt'. Denk dat ie 'm gewoon een keer gegrepen heeft. De helft is eraf. En hij had ook een keer de vin van een platy te pakken. Die is er ongeschonden uitgekomen. Onze corydora panda's zijn 'm te snel af.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan