Wat is er nieuw

Vraag over kleur stelling guppen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Straatklinkerfm
  • Startdatum Startdatum
S

Straatklinkerfm

Guest
Ik heb reeds een behoorlijke aantal guppen , heb ze ooit gekocht en vertelde de winkel dat het vrij goede rasguppen zouden zijn ?

wat is nou het geval...

keer op keer...blijven het guppen met knal oranje staartjes...niks geen andere kleur...ook de kleintjes niet...

kan dit inderdaad duiden op een ras gup?

En hoe zou ik nu er voor kunnen zorgen dat je uit eindelijk een andere kleur stelling krijgt bijvoorbeeld?

Ben benieuwd.

Groetjes
 
Dat duidt op een zuivere stam. Daar moet je blij mee zijn! Andere kleuren zullen er ook niet komen tenzij je, je stam wil verknallen door er dieren met een andere kleurstelling bij te loste laten.
 
en dat voor 1.50 per stuk hihi 😛

Maar je hoort wel eens dat mensen zelf extra kleuren in kweken als het ware....


zodoende mijn vraag
 
Als je nakomelingen 100% op vader en moeder lijken heb je idd raszuivere guppen.

Dat wil nog niet zeggen dat ze bv voldoen om aan een wedstrijd mee te doen.Dan moeten ze nog eens voldoen aan 1 van de 12 standaards en bijna identiek trio zijn...
 
OK bedankt voor de info...


Maar als het zo door gaat...moet ik hellaas afscheid nemen van enkele guppen....

Is dit een soort wat ook weinig op brengt?

wat zou het mooiste zijn in dit geval..
 
Je kan ze bv in zwerm houden.Je mooiste vissen hou je en rest geef je gewoon weg.Of naar winkel als ze volwassen zijn.
 
Selecteer ook streng op afwijkingen.
 
maar dat is het...er is in mijn opzicht ...geen enkele afwijking te zien ...

Maar als het wel iets heeft van een ras...dan is naar de winkel doen ook zonder lijkt mij ?
 
Straatklinkerfm zei:
maar dat is het...er is in mijn opzicht ...geen enkele afwijking te zien ...

Maar als het wel iets heeft van een ras...dan is naar de winkel doen ook zonder lijkt mij ?
Er kan altijd een jong geboren worden met een kromme ruggegraat. laat je deze voortplanten dan kan dat een dominant kenmerk worden in je stam. Dus zulke dieren verwijder je meteen.

Inteelt is niet erg zolang je misvormde dieren maar verwijderd.
 
Straatklinkerfm zei:
maar dat is het...er is in mijn opzicht ...geen enkele afwijking te zien ...

Maar als het wel iets heeft van een ras...dan is naar de winkel doen ook zonder lijkt mij ?

Waarom zonde?Topvissen kosten 15euro per trio.Of je kan er iemand anders blij mee maken.Viskweek brengt niks op dat is nu eenmaal een feit 🙂
 
Hmm ok.... weer wat geleerd.

Dus eingelijk moet je blij zijn als je potje voer er voor krijgt 😛
 
Als je dat er al voor krijgt...
 
Mijn LFS zit niet te wachten op mijn guppenbabies iig. Omdat ze niet weten of ze gezond zijn en in hoeverre er mee doorgekweekt is, nemen ze deze niet aan. Ik heb ze �gratis� op MP gezet en vorige week heeft iemand ze opgehaald. Ik ontdekte eergisteren nog een verstekeling, maar de groep van 25+ is naar een grotere bak.
 
AquaCafe
Help Users
      Ice78: Dan koelt het lekker af
      Terug
      Bovenaan