Wat is er nieuw

Vraag over ledverlichting.

Jeto

Well-known member
Lid geworden
23 november 2009
Berichten
5,063
Leeftijd
29
Locatie
Arnhem
Hallo,

Ik was gister bij een koopjeswinkel en daar stonden ledstrips met adapter en afstandsbediening voor 25,-. Het wattage is 36W dus dat vond ik best wel veel. Alleen er is een nadeel: het is 5 meter lang. Is er een mogelijkheid dat ik deze strip korter kan maken? Want 25euro vind ik niet echt heel duur voor een ledstrip van 5 meter lang.

Ik heb een foto op me telefoon staan maar ik geloof niet dat ik die rechtstreeks kan uploaden naar het forum.
Op de verpakking staat: Ledstrip plug & play RGB.

Ik ben erg benieuwd naar de reacties

Jeffrey
 
is hij dan wel waterdicht?
en heeft hij een dag/nacht programma of aan/uit 😉 ledstrips zijn niet duur maar de juiste voor je aquarium helaas wel.
 
Je kunt die strips wel inkorten, maar daar heb je niet zoveel aan want dan heb je een stukje van een meter max en dan had je net zo goed meteen een kortere strip kunnen kopen.

Ze moeten wel echt waterdicht zijn, spatwaterdicht is niet echt genoeg - ga je problemen mee krijgen, en als ze helemaal niet waterdicht zijn kun je ze sowieso niet bij water in de buurt gebruiken.

Uiteindelijk ben je duurde ruit als je zomaar wat koopt ipv meteen het goede (ja dure) spul te kopen. Been there, done that :stars:
 
Dankjewel voor jullie reacties. Vanmiddag zal ik eens een foto plaatsen van de verpakking. Er staat op dat het inderdaad spatdicht is.
 
Ik vraag het maar even in een topic van een ander, aangezien ik het niet nodig vind om voor ��n vraagje een nieuw topic te openen...

Ik ben bezig met het opknappen van een aquarium en daar wil ik led verlichting in. De bak maat is 100x50x50. Ik wil dit plantensetje aanschaffen; http://www.aquaplantsonline.nl/p/520:c:51/planten-sets/starter-pakket-100x40/ . Het wordt dus redelijk dicht beplant.

Kan iemand mij vertellen hoe ik kan uitrekenen hoeveel watt aan licht ik nodig heb? Of is er ergens een schemaatje wat aangeeft hoeveel er nodig is?
 
gewone bakken met plantjes hebben genoeg aan 0.2 a 0.3 watt per liter
volle plantenbakken gaan hoger richting de 0.5

hou er rekening mee dat meer licht wil zeggen
harder groeien
meer voedingstoffen
sneller tekorten
alg
 
Let er wel op dat wattages van TL buizen niet te vergelijken met wattages van LED verlichting qua hoeveelheid licht.

Een betere uitdrukking voor de hoeveelheid licht is bijvoorbeeld Lumen, maar dat is soms lastige informatie om achter te komen.

~ Ivo
 
AquaCafe
Help Users
      Kosmopoliet: :petjeaf:avond room, John, André, Mark.
      Terug
      Bovenaan