Wat is er nieuw

Vraag over mijn bak

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Dretje
  • Startdatum Startdatum
D

Dretje

Guest
ik heb zelf een
Jewel trigon 350
Met een tetra ex1200plus filter
Water waardes momenteel
Ph8
Gh 6
Kh6
No2 onder de 0.3mg/l

Ik heb er momenteel dus de witte waas in (had ik gebraagt in andere topic)
Maar ze verwezen mij ook door hier naar de samenstellig omdat ik verschillende soorten vissen er in heb

En daarom ben ik benieuwd naar jullie meningen hier over

Ik heb dit er allemaal in zitten
Soort meervallen
Botias
Plaatjes
Maanvissen
Sluierstaarten
Algen eters
Haai soort
Roodneus zalmpjes
En nog paar andere soorten

IMG_2964.JPG
IMG_2968.JPG
IMG_2969.JPG
 
Goed dat je je vraag hier hebt gesteld in ieder geval Dretje:thumbs:

Hier wat info over sluiers en ik denk dat de Manen wat warmer willen zitten en de combi al niet ideaal is.
 
Wil je de aantallen per soort ook even aangeven en graag een foto van de "haai" en de meervallen als je de juiste benaming niet weet?
 
Dat is de haaisoort
Helaas nog maar 1
De andere is dood gegaan (we hadden 1week terug een hele hoge nitraat piek) inmiddels gelukkig op gelost maar zijn toen helaas meerdere vissen dood gegaan

De meervalen (2) lastig op foto te krijgen IVM dat ze altijd aardig schuil houden achter in de bak

Maanvissen 2
Botias 5
Algen eters 3
De rest aardig lastig aantallen

Bak zelf zit op 25.5 graden over het algemeen

image.jpg
IMG_2970.PNG
 
De gevlekte lijkt mij een synodontis soort, maar kan er naast zitten
 
Die zijn er +/- 2'aand geleden in gekomen
Meende een meerval soort omdat hij die hele lange sprieten als het ware heeft
Maarja ik heb die namen niet onthouden toen we ze gekocht hebben dus zou zo maar klopen die naam
 
Die naam komt me wel bekend voor
Maar weet het zo echt niet meer
Ik dacht aan Pimelodus pictus, mocht het tweede deel van de naam je wel iets zeggen.
 
Ja volgens mij was dat hem inderdaad
 
Ja volgens mij was dat hem inderdaad
Dit is een scholenvis (minimaal 6) die een zanderige bodem nodig heeft. Zal er ook niet voor schuwen visjes ter grote van een guppy op te eten.
 
Ah oke daar nog maar paar van bij halen zijn toch erg mooi
 
Ah oke daar nog maar paar van bij halen zijn toch erg mooi
Dat lijkt me niet het geschikte moment. Ik zou eerst proberen een keuze te maken voor welke vissen je wil gaan. Ze passen qua gedrag en leefomstandigheden (bv temperatuur en hardheid van het water) niet echt bij elkaar. Dit komt de vissen niet ten goede, al is dat niet direct zichtbaar.
Daarnaast heb je nu vermoedelijk last van waterbloei, een teken dat de bak niet in evenwicht is. Ga je nu uitbreiden voorspel ik een NH of nieuwe NO2 piek.
 
Ik zou je willen adviseren om je wat in te lezen over de vissoorten die je nu hebt. Dan zul je zien dat er vissen inzitten die niet in jou bak thuis horen zoals bijvoorbeeld de sluierstaarten, die horen niet tropisch te zitten. Je kan je beter hier laten adviseren dan door de dierenwinkel, want die willen (meestal)alleen maar verkopen.

Mvg
 
Was ook niet van plan direct nieuwe vissen te halen
Wou eerst bak weer op orde hebben inderdaad
En ja ik vondt de sluierstasrt er ook niet in pasen alleen mijn zus wou ze erin hebben omdat het oude kleine bakje weg ging waar ze in zaten
Maar mijn zus had ergens gelezen dat sluierstaarten van oorsprong warm water vissen waren alleen zijn verder gekweekt als koud water
Weet niet wat daar van waar is
 
Was ook niet van plan direct nieuwe vissen te halen
Wou eerst bak weer op orde hebben inderdaad
En ja ik vondt de sluierstasrt er ook niet in pasen alleen mijn zus wou ze erin hebben omdat het oude kleine bakje weg ging waar ze in zaten
Maar mijn zus had ergens gelezen dat sluierstaarten van oorsprong warm water vissen waren alleen zijn verder gekweekt als koud water
Weet niet wat daar van waar is
Sluierstaarten zijn koudwatervissen, en enorme vervuilers, elke week veel verversen met die vissen. Ze hebben minimaal een meterbak nodig, goed dus dat je ze iot het kleine bakje hebt gehaald:thumbs: Ik zou gewoon een vijver gaan zoeken voor deze vissen.😉
 
Was ook niet van plan direct nieuwe vissen te halen
Wou eerst bak weer op orde hebben inderdaad
En ja ik vondt de sluierstasrt er ook niet in pasen alleen mijn zus wou ze erin hebben omdat het oude kleine bakje weg ging waar ze in zaten
Maar mijn zus had ergens gelezen dat sluierstaarten van oorsprong warm water vissen waren alleen zijn verder gekweekt als koud water
Weet niet wat daar van waar is
Sluiervissen zijn kweekvormen van de goudvis, een koudwatervis die op zijn beurt gekweekt is uit de giebel, een karperachtige uit China die teveneens een koudwatervis is, 100% koudwatervis dus. Ze zijn bovendien zoals Ruben al zegt enorme vervuilers die een flinke maat kunnen bereiken, tot wel 30 cm.
 
Laatst bewerkt:
Het is een rommeltje van soorten.

Veel van wat ik zie past qua temperatuur en water samestelling niet bijelkaar.

Maar daar dat komt vanzelf goed. De Pimelodus pictus en de albino Pangasius zullen flink op rooftocht gaan als ze wat groter worden.

Dus je hebt de keuze om af te wachten en je halve visbestand opgevreten te laten worden. Of wat vissen weg te doen en een verantwoord visbestand op te bouwen.
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      jessicapilon: moge
      Terug
      Bovenaan