Wat is er nieuw

Vraag over nog aan te schaffen vissen

Avana

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2022
Leeftijd
61
In mijn bak van 1.20 (240 liter) Kan ik daar de volgende vissen bij elkaar zetten?

10 albino corydoras (heb ik al)
10 rode rio
Koppel ramirezi (electric blue/blue Devil)
Dwerggoerami’s (koppel of groep?)
Misschien nog wat tetra’s vuur of kardinaal.

Liever geen vissen die mn planten opeten of de hele dag jagen. Mn bak is goed beplant met veel schuilplekken. Zand op de bodem. Ph weet ik nog niet precies, ga morgen CO2 systeem installeren.

Wat denken jullie?

Ik zou de groep rode rio's lekker groot maken, naar 15-20. Ramirzei en corydoras werd vechten in onze bak. Dwerggoerami kan aggressief zijn, ook naar elkaar. Dan veel planten toevoegen. Een alternatief en wat past in het aquarium hier is de Trichogaster Leeri. Deze is vredelievend, wordt groter en ook heel mooi. De witte stippen kleuren mooi met de albinocory's, denk ik.

Ik zou de groep rode rio's lekker groot maken, naar 15-20. Ramirzei en corydoras werd vechten in onze bak. Dwerggoerami kan aggressief zijn, ook naar elkaar. Dan veel planten toevoegen. Een alternatief en wat past in het aquarium hier is de Trichogaster Leeri. Deze is vredelievend, wordt groter en ook heel mooi. De witte stippen kleuren mooi met de albinocory's, denk ik.
Een dwerg goerami vecht maar een diamant goerami niet? Wel een mooie vis. Bedankt voor de tip.

Lokale hobby kweker heeft al zijn rode rui verkocht 😢 Zijn er meer hobby kwekers in regio Haarlem/Amsterdam? En hoe vind ik die? Ik koop liever lokaal.

Misschien moet je eens op MP kijken of op Facebook want soms zijn daar ook aparte groepen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan