Vraag over onderwater verlichting

M

marline

Guest
Hallo.
Ik heb even een vraagje over onderwaterverlichting. Met name de onderwater spots die overal te koop zijn.

Ik vraag mij namelijk af. Is dit niet super slecht voor de ogen van vissen?
Of hinderlijk op ander gebied.

Groetjes M.
 
Je moet je verplaatsen in de natuur. Dan bovenstaande nog eens afvragen......


Is er onderwater een lichtbron? Ik denk het niet. In de natuur komt licht van boven. Dus de ogen van de vissen zijn zo aangepast, dat licht van boven voor hen niet hinderlijk is.
Dus licht van onder zou misschien wel hinderlijk zijn.

Wij hebben wimpers. Deze maken de zon van boven minder fel. Een reflectie in een tafelblad of dashboard van de auto is voor ons hinderlijk.

Je kunt wel een spot of lens bovenwater plaatsen, om zo toch wat lichte gebieden te creeëren.
 
Voor zover je vissen tussen 5 glasplaten nog natuurlijk kan noemen natuurlijk maar is een ander verhaal mogen ze van mij iig al die poespas verlichting verbieden hoor ;)
 
Verbieden? Nouja... dat hoeft nu net weer niet, maar in een aquarium zou het niet aangeraden moeten worden. ik snap ook het nut ervan niet... Net als mensen die RGB strips plaatsen en er complete disco's mee bouwen. Waarom zou je dat willen?
 
Thanks voor de reacties.
Ik kon me ook al niet echt voorstellen dat dat super goed was
jammer dat het dan wel verkocht word.
Goed om het dus even na te vragen.
Bedankt nogmaals
 
Verbieden? Nouja... dat hoeft nu net weer niet, maar in een aquarium zou het niet aangeraden moeten worden. ik snap ook het nut ervan niet... Net als mensen die RGB strips plaatsen en er complete disco's mee bouwen. Waarom zou je dat willen?
Omdat; zoveel mensen, zoveel smaken. En dat gaat van discobakken tot scheepswrakken naar krokodillen die middels een luchtsteentje hun bek open en dicht doen.... Producenten haken daar handig op in.
 
Omdat; zoveel mensen, zoveel smaken. En dat gaat van discobakken tot scheepswrakken naar krokodillen die middels een luchtsteentje hun bek open en dicht doen.... Producenten haken daar handig op in.
Uiteraard, die scheepswrakken en krokodilllen zijn alleen niet slecht voor de vissen, dat is met veel andere dingen wel anders..
 
Terug
Bovenaan