Wat is er nieuw

vraag over Rode Lotus

waaromikweer

Active member
Lid geworden
26 januari 2010
Hallo, kan iemand mij vertellen wat er met mijn rode lotus aan de hand is?
Geef elke dag EasyCarbo, en 1 keer per week ProFito.
Verder voeg ik Co2 toe via een Ph (6.8) geregeld systeem.
1x per 14 dagen voeg ik ook Ferrocell toe.
De lotus staat in een zandbodem met ook nog een kleibol onder de wortels.
De bladeren krullen op en worden niet groter.
De water waardes zijn allemaal goed.
met vriendelijke groet, waaromikweer.

zie ook mijn toegevoegde foto's.
993778_0_82_dsc_0001.jpg
315218_0_82_dsc_0002.jpg

ziet er naar uit dat ook alle bladeren onder de alg zitten?
heb je waterwaardes voor ons ?

Tja die ziet er niet gezond uit. Hoelang heb je die al??
En zoals Bertus al aangeeft willen we graag de waterwaarden weten.
Hoeveel liter is de bak en hoeveel profito geef je dan??
En hoe doen de andere planten het??
Een totaalfoto zou ook wel handig zijn denk ik.

Noem je mij nou Bertus John?? bedankt hae! =[

Hallo, ik heb inderdaad een alg probleem en heb daar al eerder een vraag over gesteld op dit forum.
zie: "Wie weet er een oplossing voor mijn alg probleem?"
Backplay heeft daar op gereageerd en met die tips ben ik nu bezig. Jullie bovenstaande namen hebben toen ook gereageerd.
Mijn Po4 was in dat bericht o en is nu 0,5 geworden.

met vriendelijke groet, waaromikweer.

Kan door de foto komen maar lijkt wel dat de verlichting wat matig is en zou misschien ook een oorzaak kunnen zijn.

Mag best naar 1,hoor.

Heb je verder nog beplanting?

Seabait zei:
Kan door de foto komen maar lijkt wel dat de verlichting wat matig is en zou misschien ook een oorzaak kunnen zijn.

Dan schiet een lotus juist naar boven. Het kan 2 kanten op met een lotus: of hij doet het geweldig en loop je elke week te snoeien of het blijft bij dat bolletje en zit er totaal geen groei in.
Ik zou dus zeggen, haal een nieuwe lotus en kijk wat die doet.

Bij een loutus van een groter formaat zal deze idd naar boven gaan met te weinig licht maar volgens mij heeft zo'n klein knolletje daar helemaal geen capaciteit voor.

Seabait zei:
Bij een loutus van een groter formaat zal deze idd naar boven gaan met te weinig licht maar volgens mij heeft zo'n klein knolletje daar helemaal geen capaciteit voor.
Onderschat een lotus niet. 😉
Hier hebben zich enkele grote bladeren ontwikkelt in 1 week tijd, daarna schoot die naar boven wegens te weinig licht.

Wat ik nog als tip kan meegeven voor TS is om alle bladeren af te knippen. Dus flink pesten om zo groei te stimuleren.

En soms moet je er maar bij neerleggen als een bepaalde plant het niet doet. Zelfde probleem had ik met de C. helferi, zat geen groei in en het rottingsproces was alvast begonnen bij de wortels. Tijdens het verwijderen van de plant trok ik zo de stengels van het hart dus die is exit. Toch doen andere planten het uitstekend.

Misschien heb je wel gelijk 😉

Mausalicious zei:
Noem je mij nou Bertus John?? bedankt hae! =[

k zou toch maar eens gaan kijken naar een andere avatar als ze je gaan verwarren met bertus haha

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan