Wat is er nieuw

Vraag over rustperiode aponogeton madagascariensis

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dolle ancistrus
  • Startdatum Startdatum
D

dolle ancistrus

Guest
Hallo iedereen
Ik heb een aponogeton madagascariensis(smalbladige variant),ik heb deze plant nu al iets meer dan een half jaar en ik zie duidelijk dat deze aan een rustperiode toe is omdat de nieuwe bladeren niet meer groot worden. Ik heb op internet al zitten zoeken naar hoe ik deze plant zijn rustperiode kan geven maar ik kan het nergens duidelijk vinden. Op de ene site staat dat je de knol in zand moet stoppen, maar er staat nergens of deze volledig in het zand begraven moet worden of niet, en of het zand nat moet zijn en op welke temperatuur ik de knol moet bewaren.Op de andere site staat dat de temperatuur in het aquarium verlaagd moet worden en dat je de plant moet afschaduwen met bv drijfplanten, maar op deze manier gaan mijn andere planten kapot. Welke manier is nu de goede? Is er iemand die dit alles weet? Alvast bedankt 🙂
 
Heb hier een Aponogeton bolivianus gehad en liet ik gewoon in de bak staan.
Na verloop van tijd kwamen er vanzelf weer mooie nieuwe bladeren.
 
De bolvianus is wel wat makkelijker, mijn vader heeft deze plant ook en groeit de bak uit 🙂 ik zou toch eens willen proberen om een rustperiode in te lassen maar ik wil mijn plant niet kapot laten gaan, heeft er iemand nog tips?
 
Deze link had ik nog niet gezien, bedankt. Hier geven ze de tip om de plant onder weinig licht te zetten, voorlopig staat hij in een felbelicht aquarium(led), ik ga hem eens in een ander aquarium zetten dan.
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: moge
      Terug
      Bovenaan