Wat is er nieuw

vraag planten hoekaquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter leowr
  • Startdatum Startdatum
L

leowr

Guest
Hallo,
ik ben betrekkelijk nieuw op het forum, ik begin na vele jaren weer met mijn "jeugdhobby. Ik lees veel op het forum en probeer gebruik te maken van jullie kennis en ervaringen."

Binnenkort wordt ons nieuwe aquarium geleverd; vanwege de inrichting van onze woonkamer is het een hoekmodel geworden 103x103x37x35cm.
De bedoeling is een gezelschapsaquarium.
Er komt een eheim thermo-buitenfilter aan en led-verlichting op. Had (nog) geen voedingsbodem of CO2 in gedachten.

Ik zit aan de volgende plantjes te denken:

voor
Eleocharis acicularis /naaldgras
Eleocharis parvula (Dwergnaaldgras)
Micranthenum micranthemoides
Riccardia chamedryfolia- Mini Pelia cup 50cc

Lagenandra thwaitesii
Bucephalandra Sekadau los
Ludwigia sp. Mini Super Red

midden
Rotala sp. Bangladesh
Vallisneria torta
Rotala macrandra

achter

Aponogeton longiplumulosus
Cabomba aquatica
Vallisneria asiatica/krul
Vallisneria spiralis/ recht

Zoudt U uw commentaar hierop willen geven?
Op voorhand iedereen dank voor jullie betrokkenheid,

Als ik zo vrij mag zijn:

Je plantenbestand is eniger mate onevenwichtig, er zijn planten bij die graag zacht zuur water hebben, maar ook planten die liever hard, alkalisch water hebben.
Je zult hier dus de gulden middenweg moeten zoeken en je bestand aanpassen op het water uit jouw kraan!

Verder is het voor het oog mooier en ook rustiger als je wat minder soorten zou nemen, maar wel meer van de soorten die je overhoudt.
Neem zeker een groter wordende solitair en plaats die in het midden van je bak, dus niet achterin, zodat de vissen eromheen kunnen zwemmen. dit schept een enorm ruimtelijk effect.

Eigenlijk zeg ik tegen jou, kijk eerst naar de waterwaardes en dan pas naar het planten/dieren bestand!

Greetzz BigSmoke

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan