Vraag: schoolbordverf op de achterwand.


B

brandzai

Guest
Ik heb gezocht maar niet gevonden:
Wat is de reden om specifiek schoolbordverf te gebruiken om op (de buitenkant van) je achterwand te doen? Ik dacht eerst "omdat dat mat opdroogt en dus spiegeling tegengaat", maar aangezien je het op glad glas smeert, en van voren dus naar die gladde kant kijkt, kan ik me dat haast niet voorstellen.
Als het toch om het matte effect gaat, kun je dan niet iedere matte verf op waterbasis hiervoor gebruiken? (Op een leeg aquarium, overigens.)

En als het daar niet om gaat, waar dan wel om?
Memobord voor de muur? ;)
 
Altijd handig om je boodschappen op ye schrijven natuurlijk...

Volgens mij omdat het er redelijk makkelijk weer af te krabben is.
 
MauriceM zei:
Volgens mij omdat het er redelijk makkelijk weer af te krabben is.

Dat is natuurlijk ook een goede reden. Daarop voortbordurend een vraag voor zij die daadwerkelijk met schoolbordverf aan de slag zijn geweest: Hoe makkelijk is het te verwijderen? Ik wil namelijk eerst het glas verven en na een laag of 3 de boel afplakken om de sierranden van mijn Juwel Vision een andere kleur te geven. Wat ik natuurlijk n�et wil is dat ik, als ik de schildertape verwijder, de zwarte verf weer van het glas trek...
look.gif


Ervaringen? Iemand?
 
brandzai zei:
Ik wil namelijk eerst het glas verven en na een laag of 3 de boel afplakken om de sierranden van mijn Juwel Vision een andere kleur te geven.
Zou het andersom doen, eerst je sierranden en dan het glas. Uiteraard als de verf van je sierranden volledig uitgehard zijn in verband met het afplakken. Denk dat je namelijk erg makkelijk met tape de schoolbordverf van het glas trekt.
 
Crash zei:
brandzai zei:
Denk dat je namelijk erg makkelijk met tape de schoolbordverf van het glas trekt.

Daar was ik zelf ook al bang voor ja. Bedankt voor het meedenken, ik ga los :)
 

Terug
Bovenaan