Wat is er nieuw

Vraag uit nieuwsgierigheid

Zanna

Well-known member
Lid geworden
30 april 2020
Berichten
392
Ik zag op Marktplaats een aquarium staan met de text
“Aquarium heeft een alg probleem”
Nu mijn vraag. Kan Alg aan het aquarium liggen?
mij lijkt dit eigelijk niet echt kunnen.
Bedankt!
 
Dat kan niet aan het aquarium liggen maar hoe de aquariaan er mee is omgegaan, wel kan het licht een probleem zijn.
 
Haha, leuk omschreven maar algen krijg je in de regel door tekorten en daar ligt dus de oorzaak.
 
Merci jullie twee! Dit is precies wat ik dacht.
 
Het is niet zo eenvoudig. Gevoelsmatig zie je dat men nee zegt, een alg probleem zit hem in hoe iemand met een aquarium om gaat. En dat is zeker ook waar. Echter, de hardware die bij een aquarium zit zoals het filter, de verlichting etc kunnen wel degelijk zo slecht op elkaar afgestemd zijn dat een aquarium snel een probleem met alg ontwikkeld. Met kennis kun je daar natuurlijk zaken aan veranderen maar het zou dus zeker kunnen dat een bepaald aquarium met een veel te felle lamp erg lastig alg-vrij te houden is om maar een voorbeeld te noemen.

In dit geval zal het wel gewoon een gebruikersfout zijn en daar kun je natuurlijk van profiteren. De beste aquaria op tweedehands websites zitten helemaal onder de alg en kun je voor een prikkie ophalen 😉
 
Het is niet zo eenvoudig. Gevoelsmatig zie je dat men nee zegt, een alg probleem zit hem in hoe iemand met een aquarium om gaat. En dat is zeker ook waar. Echter, de hardware die bij een aquarium zit zoals het filter, de verlichting etc kunnen wel degelijk zo slecht op elkaar afgestemd zijn dat een aquarium snel een probleem met alg ontwikkeld. Met kennis kun je daar natuurlijk zaken aan veranderen maar het zou dus zeker kunnen dat een bepaald aquarium met een veel te felle lamp erg lastig alg-vrij te houden is om maar een voorbeeld te noemen.

In dit geval zal het wel gewoon een gebruikersfout zijn en daar kun je natuurlijk van profiteren. De beste aquaria op tweedehands websites zitten helemaal onder de alg en kun je voor een prikkie ophalen 😉
Das toch echt toevallig. Ik heb vervelende stekende muggen in de aanbieding. Voor een prikkie mag je ze hebben.
 
Zonlicht kan een factor zijn waardoor de alg wat makkelijker toeslaat,vooral als dit van buiten naar binnen,door (dubbel glas) en ook nog door de voorruit van het aquarium gaat schijnen,dit had voorheen ook wel de aanduiding "vals"licht.
Ideaal zou kunnen zijn wanneer zonlicht meteen en direct boven het aquarium zou schijnen,maar dat is bijna onmogelijk met een indoor aquarium.
 
Nou ik heb haar eens een bericht gestuurd en ben benieuwd wat ze voor de 1,1/2 meter bak wil hebben. ;))
 
Nou ik heb haar eens een bericht gestuurd en ben benieuwd wat ze voor de 1,1/2 meter bak wil hebben. ;))


😍😍😍

Dat zijn altijd de mooiste bakjes ja..

Meeste alg komt van licht of direct daglicht of heel de dag 'te' felle lampen aan, voelt een algje zich ook erg fijn bij
Dan zijn er nog wel wat oorzaken zoals chemie en bestand en of een combi van alles bij elkaar
Kun je alleen oplossen met helder inzicht (what is in a word) en geduld
 
AquaCafe
Help Users
      Thijs.ariens: ga wat proberen met voer 🙁
      Terug
      Bovenaan