Vraag vis(sen) apart aquarium


T

trab122

Guest
Beste Aquaforum lezers,


Graag wil ik jullie advies voor mijn lege aquarium.


Ik heb mijn ultieme werkbank gebouw voor in mijn studeer kamer dus uiteraard moest daar een aquarium in terecht. In de delfde ruimte staat ook mijn andere bak (circa 280 liter).


Voor de opstelling heb ik twee Superfish 30 liter aquaria gebruikt en met een boor er twee gaten in geboord en er een acryl buis tussen geplaatst.


Er zit een aparte bak onder de buis waar planten in zullen komen. Deze zullen elke dag water krijgen vanuit de aquarium door een automatisch pompje die de water zelf uit de externe pomp haalt.


Beide bakken worden gefilterd en verwarmd door 1 externe filter (met ingebouwde verwarming).


Nu is mijn vraag welke vis zich hier thuis zou voelen. Origineel wou ik er 1 mannelijke betta splendis indoen maar de stroming is daar wat te hoog voor. Ik zou vooral een vis willen (of kleine school mss) die ook gebruik zou maken van de buis.


Ik hoor heel graag jullie suggesties!


IMG_1378.jpg
IMG_1373.jpg
IMG_1374.jpg
IMG_1375.jpg
IMG_1376.jpg
 
Het idee vind ik prachtig.
 
Leuk idee. Je hebt je externe filter gesplits zie ik? Heb je dit ook met de uitstroom gedaan? Vraag die ik wel heb, hoe vult het water zich aan wat naar de planten gaat? Wellicht een damebetta of een kortvinnige man. Die zijn vaak wat actiever en zouden tegen wat meer storming kunnen lijkt me
 
Ik zou miss iets van een endler gup harempje doen? Bakjes zijn wel aan de kleine kant maar die zijn wel vaak onderzoekend.

Een betta vrouw zou ook kunnen.
Of miss een schooltje nano visjes, miss brigittae? Al houden die wel van meer planten.
 
Ik zou miss iets van een endler gup harempje doen? Bakjes zijn wel aan de kleine kant maar die zijn wel vaak onderzoekend.

Een betta vrouw zou ook kunnen.
Of miss een schooltje nano visjes, miss brigittae? Al houden die wel van meer planten.
Brigittae gaan ook meer beweging wensen. Zijn redelijk actieve visjes
 
Leuk idee. Je hebt je externe filter gesplits zie ik? Heb je dit ook met de uitstroom gedaan? Vraag die ik wel heb, hoe vult het water zich aan wat naar de planten gaat? Wellicht een damebetta of een kortvinnige man. Die zijn vaak wat actiever en zouden tegen wat meer storming kunnen lijkt me
Klopt - ze zijn op de in en uit beide geplitst. Dit lever geen problemen op qua niveau. Als ik bv water ververs en 1 kant weer bijvul stroomt het ook over via de grote buis de de niceaus zijn altijd gelijkt mits boven onderkant PVC stuk.

Er zal zo een 100ml per dag uitkomen dus het water vul ik aan met water van mijn andere aquarium en kraanwater.
 
Bedankt voor jullie reacties. IK zal de bakken ook nog intrichten beide, met planten en stenen. Ze zijn nu nog leeg omdat ik de filter en het water goed wil laten in lopen. Er zijn enkel twee drijfplanten voor nitiret niveaus
 
Volgens mij kan je het beste indraaien met planten etc.
Dan raakt je filter al gewend aan wat belasting. Want die baccies hebben ook eten nodig. Daarnaast veranderd er als je planten erin zet weer een hele boel in de balans. Dus moet je dan alsnog de boel even laten staan.
 
Pufferfish pea, ? maar dan moet je slakken gaan kweken. Zijn wel heel actieve en nieuwsgierige vissen dus die zouden van zo'n buis goed gebruik maken.
 
Dus je gaat elke dag water toevoegen? En wat als je paar dagen niet thuis bent? Zomaar paar vragen hoor, is het dan niet handiger om de planten gewoon water te geven door met een bakje water uit je aquarium te halen zeg maar? Weet je ook hoeveel en wanneer je wat bij moet vullen. Of heb je de buisjes zo geplaatst dat je bak niet leeggedronken kan worden?
Edit; vat het niet negatief op he! Probeer mee te denken met de wat als..
 
Dus je gaat elke dag water toevoegen? En wat als je paar dagen niet thuis bent? Zomaar paar vragen hoor, is het dan niet handiger om de planten gewoon water te geven door met een bakje water uit je aquarium te halen zeg maar? Weet je ook hoeveel en wanneer je wat bij moet vullen. Of heb je de buisjes zo geplaatst dat je bak niet leeggedronken kan worden?
Edit; vat het niet negatief op he! Probeer mee te denken met de wat als..
wrm zou je iedere dag water moeten toevoegen? er verdampt echt niet zoveel water toch? 1x in de week zou voldoende moeten zijn
 
Er zit een aparte bak onder de buis waar planten in zullen komen. Deze zullen elke dag water krijgen vanuit de aquarium door een automatisch pompje die de water zelf uit de externe pomp haalt.

wrm zou je iedere dag water moeten toevoegen? er verdampt echt niet zoveel water toch? 1x in de week zou voldoende moeten zijn
Zie starterspost
 
Pufferfish pea, ? maar dan moet je slakken gaan kweken. Zijn wel heel actieve en nieuwsgierige vissen dus die zouden van zo'n buis goed gebruik maken.
Dwergkogelvissen zijn idd heel leuk, ze hebben allemaal een ander karakter. C. Imitator en C. Travancoricus zijn de beste opties. Zelf heb ik een aantal C. Travancoricus gehad, eerste vis 40L en alle andere van dezelfde soort +20L. Dat zou een leuke optie zijn.
 

Terug
Bovenaan