Wat is er nieuw

Vraag zwemblaasprobleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Puk
  • Startdatum Startdatum
P

Puk

Guest
Hoi mensen,

In de dierenwinkel op de hoek zit al ongeveer een half jaar een vis met een zwemblaasprobleem. Soms lijkt hij net dood, omdat hij aan het oppervlak drijft, maar dan begint hij weer te zwemmen.
Daarnaast is ie ook erg mager en vergroeid. Ik kijk er nu al zo lang tegen aan en wil hem daarom vandaag graag ophalen en hem ''helpen''.
Wat denken jullie? Zou dit verstandig zijn om hem mee te nemen of zou het afgelopen zaak zijn?
Weten jullie eventueel een behandeling?
Doperwten? Klein laagje water?

Ik hoop even iets te horen! Dan haal ik hem vanmiddag op. Alvast bedankt

Het lijkt me niet verstandig.... Ik heb ook een keer een vis gehad en op de laagjes manier geprobeerd te helpen, maar dat is helaas niet gelukt.
In jou geval lijkt me de kans van slagen n�g kleiner omdat de vis dit probleem al heel lang heeft.
Je kan het natuurlijk altijd proberen, maar ik ben bang dat het een lijdensweg kan gaan worden.
Maar alles beter dan in een dierenwinkel op z'n rug laten liggen, ik zou heel erg twijfelen....

Ja ik twijfel dus ook heel erg.. Ik heb zoiets van ik kan het proberen, en als niks lukt zou ik hem uit zn lijden moeten verlossen.. Dan heeft hij in ieder geval nog een kans gekregen.
Het is een lastig geval, weet echt niet wat ik moet doen :/

Je kan 'm ophalen, maar kijk dan wel of je 'm gratis mee kan nemen. Niet vanwege het geld, maar vanwege het principe. Ze zouden geen geld mogen verdienen aan een vis die ze een half jaar hebben laten creperen.

Als je de vis thuis hebt maak je 'm beter af. Klinkt hard, maar als een vis zolang een zwemblaasprobleem heeft gaat het lichaam krom groeien. Dit komt nooit meer goed. Het beestje heeft lang genoeg geleden.

Ik ga met Jones mee, als je het visje gratis mee kan krijgen, zou ik hem meenemen en
hem afmaken. Of ze moeten hem daar afmaken.

Dit visje gaat niet meer beter worden en anders is de kans heel groot dat hij al zo vergroeid is dat hij sowieso geen fijn leven meer heeft.

Dus beter dat ik het niet meer probeer? Dan zal ik vanmiddag even met de dierenwinkel overleggen..
Zonde van het visje, maar misschien inderdaad wel het beste 🙁

Inderdaad het beste, het visje heeft al lang genoeg geleden

Bedankt voor de reacties.
Dan zal ik het bespreken met de dierenwinkel, en anders maak ik er zelf een einde aan..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan