Wat is er nieuw

Vraag

Demvis

Active member
Lid geworden
5 januari 2020
Leeftijd
41
Ik weet niet wat er aan de hand is met een vis ligt maar stil in de hoek
Terwijl de rest lekker actief bezig is

Bijlagen

• 681C8941-F103-4140-937A-298ACE5D8E1C.jpeg
    681C8941-F103-4140-937A-298ACE5D8E1C.jpeg
    201.9 KB · Weergaven: 129
  • A586EEE2-6A8D-4CF9-8C09-ADE3C0E88AB2.jpeg
    A586EEE2-6A8D-4CF9-8C09-ADE3C0E88AB2.jpeg
    244.2 KB · Weergaven: 145
Welke vis is dit.

Telescoop sluierstaart. Crisis advies, Haal bijna al je water uit aquarium en doe vers water van dezelfde temperatuur weer in het aquarium. Bordje op bodem en vers water op uit laten lopen. Niet op het grint.

Goudvissen gedeelte heel veel info over je soort vis.

Het water is eergisteren vervangen en hebben het via de filter in de bak laten lopen

En dan heeft dat echt veel nut heb door de water wissels al 3 vissen weg moeten doen omdat ze zo zwak zijn

In het water zitten voor het oog onzichtbare stofjes die heel snel oplopen bij hoge belasting (veel vis).
De vissen worden hierdoor langzaam vergiftigd waardoor ze zwak en ziek worden en uiteindelijk dood gaan.
Door water te verversen en dan ook echt veel zoals Michelle aan geeft verwijder je deels de giftige stoffen waardoor het weer wat beter gaat met de vis.
Wanneer ze zo op de bodem liggen ben je eigenlijk al te laat. Als je zegt anderhalve dag geleden al gewisseld dan is het echt tijd om 80 tot 95%, echt zo veel mogelijk te verversen.

Dan gaan we hem morgen nog een keer ververssen

Dan is de telescoop waarschijnlijk al dood.

En dan heeft dat echt veel nut heb door de water wissels al 3 vissen weg moeten doen omdat ze zo zwak zijn

3 vissen weg moeten doen. Zijn er al 3 dood gegaan? De moor ook dood?

Sluiers houden betekend veel onderhoud. Ik zie ook een intern filter.

Van verversingen gaan ze niet dood tenzij je telkens ijskoud of te heet water gebruik.

Lees wat info in goudvissen gedeelte. Huisvesting en stikstof cyclus en filtering. Kun je niet voldoen aan wat ze nodig hebben. geen sluiers meer kopen/houden. Ze zullen 1 voor 1 ziek worden en dood gaan. Niet leuk voor jou en zeker niet voor de visjes.

Succes en ik hoop dat je hem weer erboven op ga krijgen.👍

Dan gaan we hem morgen nog een keer ververssen
Als een vis er zo bijligt als die van jou, is het een noodgeval. Daarom kun je echt het beste nú iets doen. 🙃

De kans dat dit nog rechttrekt is niet zo groot, moet ik eerlijk zeggen. Maar hoe langer je wacht met dingen proberen........

Wat ik me vooral afvraag: waarom worden je vissen zo ziek want in een goed draaiend aquarium krijg je geen zieke vissen met het juiste onderhoudsbeleid. Zieke vissen ga je krijgen als de wateromstandigheden verkeerd zijn, dus wat meer informatie zou wel fijn zijn:
-formaat aquarium in cm
-medebewoners en aantallen
-waterwaardes (NO2/NH3/NH4)

De bak is een juwel 350
3 comeet oog
3 sluiers
1 leeuwenkop
Waterwaardes zijn goed geeft alleen aan dat er chloor in het water zit
De vissen komen van de pets Place af

Dan vind ik het nog dubieuzer want in NL zit al jaren geen chloor meer, dus ik denk dat je met teststrips meet en die wijken meer dan 50% af, zou investeren in druppeltest vooral van d eNO2 en NH3/NH4 want zomaar zieke vissen kan niet dan is er iets niet goed in je bak

Ik ga straks eens kijken dan voor zo,n test

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan