Wat is er nieuw

Vraagje aanschaffen externe filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joost Lint
  • Startdatum Startdatum
J

Joost Lint

Guest
Goede avond!

Binnenkort komt er een Juwel Rio 240 in de woonkamer te staan. Ik ben het een en ander aan het voorbereiden waaronder ook de filter.
Ik wil de interne filter eruit hebben en een externe filter aanschaffen. Ik ben al zo ver dat ik weet welk merk filter ik wil maar ik kan niet kiezen tussen deze 2 van Eheim:

- EHEIM PROFESSIONEL 4+ 250 2271
Of
- Eheim Professionel 4+ 350 2273

Als je zegt dat de filter 3x de inhoud van de bak per uur moet kunnen filteren dan ben je in principe met de 250 ruimschoots klaar. Want deze filtert 950 l/h. Maar wellicht is dit in de praktijk wat minder. Nu komt het, voor een paar tientjes meer heb je de 350 die 1050 l/h filtert.
Nu weet ik dus niet of het beter is om 1050 l/h te filteren of 950 l/h? Of is 950 l/h al te veel?

Ik weet nog niet precies wat het vissenbestand gaat worden maar er komen sowieso garnalen en roodneuszalmen in. Ook wil ik er aardig wat planten in zetten.

Alvast bedankt!

Groter is beter. Dus waarom zou je twijfelen. Je kan ze gewoon zachter zetten met die knop bovenop.

Ok� top, bedankt voor je snelle reactie!

Ik zou ook gaan voor de 350. Zodra het filter gevuld is en een beetje vies is verliest het filter veel doorstroming en blijft er van die 950l/h mogelijk nog maar 700l/u over.

Ik gebruik op mijn beplante aquaria van 130x50x50 Eheim 2213 filters. Die pompen 440 liter per uur. De krachtige filters die op de bakken gezet worden door veel liefhebbers vind ik vaak wat teveel van het goede. Als je sterk vervuilende vissen hebt : prima, als dat niet zo is: waarom is het nodig? Planten houden niet van sterke stroming. Het is een keuze.

Hobbygroet,
Jos Hut

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan