Vraagje aantal Betta vrouwtjes


S

STB1992

Guest
ik heb nu een mannelijke betta met drie vrouwtjes. Gecombineerd met kardinalen, garnalen en ancistrussen. In een +/- 200 liter bak van 100cm lang.

Ik lees altijd een mannetje twee a drie vrouwtjes. Nu is mijn vraag; kan ik ook meer vrouwtjes doen? 4 a 6? Zulke mooie vissen wil er wel meer van zien haha.
 
kun je proberen al zou ik het je niet aanraden om er nu nog betta's bij te zetten elke betta die nu in je bak zit heeft zijn/haar eigen territorium ga je daar nog dames bij zetten kan er bonje in de hiërarchie komen met gevolg dat je aangevreten betta's krijgt of erger nog dat je minder betta's over houd.

ik geef je kans van slagen als je de bak opnieuw inricht (planten en hout en dergelijke verplaatsen) en tijdens het inrichten de betta's die je al hebt eruit haalt
als je ze terug zet en de nieuwe visjes erbij zet zodat iedereen een nieuw plekje moet gaan zoeken is de beste optie.
zelf ben ik geen voorstander van een harem heb het meerdere keren fout zien gaan wat bij sommige de dood tot gevolg heeft gehad.
 
Herinrichten ga ik niet meer doen. Dus dan hou ik het lekker op dit bestand.

Mijn betta's zijn allemaal echt pussy's overigens. De karinalen zijn de baas in mijn bak, van geweldadigheid vanuit de betta's naar wie dan ook toe is eigenlijk nooit echt sprake :') mietjes.
 

Terug
Bovenaan