Wat is er nieuw

Vraagje Dactycid

• Onderwerp starter Onderwerp starter Puk
  • Startdatum Startdatum
P

Puk

Guest
Ik behandel mijn vissen op het moment met Dactycid. Nu staat er op de gebruiksaanwijzing (als ik het goed begrijp) dat ik geen water mag verversen tot een week na de behandeling.

Ik heb de eerste dosis erin gegooid, en over twee weken moet het er weer in (hierna 25% verversen).

Mag ik dan tussen die 2 weken helemaal niet verversen? Normaal ververs ik 2 a 3x per week... wordt het water wel vies als ik nu zo lang niet kan verversen..

Iemand enig idee?

Ik gebruik het zelf niet maar lees wel dit:

Voor gebruik 25% van het water verversen,
en na 48 uur wederom 25% verversen.

Ik denk dat jij bijna niet aan verversen gaat ontkomen gelet op je verversbeleid.
dat doe je niet voor niks denk ik. Na 48 ur kun je al 25% verversen.
Ik zou zelf na die 48 uur nog een paar dagen wachten en weer verversen.
Maar misschien zijn er leden die het hebben gebruikt?

Na twee dagen waterverversen,en dan kun je ook opnieuw toedienen. Evt na twee dagen nog eens.(stootkuur)

Aha werkt dat zo. Ik vind het in de bijsluiter slecht aangegeven hoor:

Dosering: 30 sec schudden voor gebruik! 1 ml per 5 liter aquariumwater. De benodigde
hoeveelheid in de bijgeleverde maatbeker afpassen en over het aquarium verspreiden. Het
water m.b.v. een luchtpomp goed beluchten. Voor gebruik 25% van het water verversen,
en na 48 uur wederom 25% verversen. Het verdient aanbeveling de kuur na 14 dagen te
herhalen.

Het kan zo. Zeker ivm waterwissels al dan niet noodzakelijk,ik werk er zelf ook zo mee.

Mondeo zei:
Het kan zo. Zeker ivm waterwissels al dan niet noodzakelijk,ik werk er zelf ook zo mee.

Een ervaren gebruiker dus :thumbs: 😉.

Ik heb inderdaad vooraf water ververst en na 48 uur weer. De kuur dient nu na 2 weken herhaald te worden, mijn vraag was dus of ik in die twee weken wel of niet water mag verversen?
Vind dit wat onduidelijk op de gebruiksaamwijzing staan

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan