Wat is er nieuw

Vraagje heb ik een koppel of 2 man diamant gourami's

• Onderwerp starter Onderwerp starter Busman
  • Startdatum Startdatum
B

Busman

Guest
Hallo,
Kan iemand mij vertellen aan de hand van deze foto of ik een koppeltje diamantgourami's heb of 2 keer een mannetje.
Ik vind het lastig om het te zien.
Groetjes Busman
Gourami.jpg

Duidelijk 2 vrouwen,
Mannen hebben een puntigere rugvin.
Als je besluit een vrouw weg te doen en een man erbij te nemen betekent het ook nog niet meteen dat het een goed koppel is.

Volgens mij inderdaad vrij duidelijk twee vrouwen.
Op zich is dat helemaal geen bezwaar, ze zullen het samen prima kunnen vinden.

En inderdaad leveren een man en een vrouw samen zeker niet altijd een koppel op.
Als je dat w�l wilt, is het misschien een idee beide vrouwen te houden en er een man bij te zetten.
Maar dan moet de maat van je aquarium dat natuurlijk w�l toelaten! Voor 1 of 2 vissen is 120 centimeter eigenlijk wel zo'n beetje het minimum, en voor 1 man met 2 vrouwen lijkt 150 centimeter mij eigenlijk wel het minimum.

Hoe groot is jouw bak eigenlijk?

ik vind ze nogal klein om al te oordelen, hoe groot zijn ze op de foto?
volgens mij zou de bovenste een man kunnen zijn, de aarsvin lijkt mij minder afgerond en zou evengoed nog kunnen uitgroeien. de onderste is wel een vrouw vermoed ik. Ik zou nog wat afwachten dus. Blijken het toch twee vrouwen dan kan je later nog best een man bijzetten, mits het aquarium groot genoeg is natuurlijk, een 1m20 voor een man met twee vrouwen moet volgens mij kunnen.

Hallo,
Ten eerste bedankt voor de reacties 😀
De kleine, maar iets meer Orange gekleurde gourami heb ik er een tijdje geleden bij gekocht.
Deze is nog niet volwassen denk ik ,hoewel deze mij wel als man verkocht was. De andere heb ik al weer een jaar.
Ik heb net een ander aquarium op weten te scharrelen zodat de vissen iets meer ruimte hebben. Dit is een JUWEL TRIGON 350 geworden.
Ik hoop dat deze groot genoeg is voor de gourami�s.

Juwel TRIGON 350-aquarium

Hieronder een link van mijn Aquarium nog vrij kaal ik het begin, maar er zitten inmiddels nu al meer planten onder bij in en drijfplanten zoals de mosselplant

UT7elxBDUz4

Mochten het toch blijken dat ik 2 vrouwtjes heb kan ik dan er een mannetje bij in zetten, of is de aquarium bak dan te klein ?

( even tussendoor .... Mijn handwaaier garnalen vinden het wel een leuke bak alleen zijn ze in er in het begin erg druk met de verbouwing van de planten bezig geweest haha

MOV_0184.mp4

😳

groetjes Busman

Ik denk dat het al iets duidelijker wordt zie foto's
1.JPG

foto 2
2.JPG

Groetjes Busman

Eerste vrouw, 2e man.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.