vraagje over bevroren water


erwin2

Well-known member
Lid geworden
23 januari 2005
Berichten
3,215
Hallo,

Even een vraag aan degene die wat meer kennis hebben over chemische reacties in water .

Als je kraanwater 12 uur invriest .
Kan dat in gewone omstandigheden dan zacht water opleveren nadat het ontdooit is ?

Ben benieuwd , alvast bedankt 😊
 
Nee, de watersamenstelling blijft hetzelfde. :)
 
Ik vermoed van niet, de ijskristallen zullen de kalk deeltjes vangen. Als je het kookt, wél. dan blijven er kalkdeeltjes in je waterkoker achter.
 
Oké , bedankt allen , dan ben ik in elk geval op de goede weg 😊😊
Blij dat ik het even gevraagd heb .
 
Oh ow , dit is echt interessant aan 't worden .

Dit heb ik kunnen scheiden van het water ( uit 900ml water) (het residu was wellicht veel meer , maar ik ben nu pas aan 't kijken .
De geleidbaarheid is ook al wat terug gestegen .

400 kraanwater
na vriezen en ontdooien : 110-140 microsiemens
Nu 290 al lang op kamertemperatuur , ik heb het residu eruit gehaald en kijk of het verder stijgt of blijft .
 

Bijlagen

  • DSC02557.JPG
    DSC02557.JPG
    7.8 MB · Weergaven: 11
  • DSC02562.JPG
    DSC02562.JPG
    1.6 MB · Weergaven: 13
Oh ow , dit is echt interessant aan 't worden .

Dit heb ik kunnen scheiden van het water ( uit 900ml water) (het residu was wellicht veel meer , maar ik ben nu pas aan 't kijken .
De geleidbaarheid is ook al wat terug gestegen .

400 kraanwater
na vriezen en ontdooien : 110-140 microsiemens
Nu 290 al lang op kamertemperatuur , ik heb het residu eruit gehaald en kijk of het verder stijgt of blijft .
Geleidbaarheid wordt standaard bij 25 graden gemeten. Temperatuur heeft invloed.

Maar even terzijde. Ik heb laatst een video over koffie gezien. En dat ging over concentreren van koffie uit water.

Water met meer opgeloste stoffen erin, bevriest later. Dus als je water vanuit 1 richting kunt laten bevriezen, dan zal het laatste stukje wat bevriest meer stoffen bevatten.
En dat is nu net weer het moeilijkste. Water vanuit 1 kant laten bevriezen.
 
Geleidbaarheid wordt standaard bij 25 graden gemeten. Temperatuur heeft invloed.

Maar even terzijde. Ik heb laatst een video over koffie gezien. En dat ging over concentreren van koffie uit water.

Water met meer opgeloste stoffen erin, bevriest later. Dus als je water vanuit 1 richting kunt laten bevriezen, dan zal het laatste stukje wat bevriest meer stoffen bevatten.
En dat is nu net weer het moeilijkste. Water vanuit 1 kant laten bevriezen.

Dat klopt ivm temperatuur , hou ik ook rekening mee .
Daar zitten het hem ook niet .

Zou graag weten wat de samenstelling van de witte neerslag is , gaat niet lukken natuurlijk .
Om er zo achter te komen wat iets teweeg brengt als je water op een bepaalde manier behandeld .
 
Bevriezen doet helemaal niets met water als ijs worden.
 
Bedoeling is het water in een goede frequentie te krijgen dat alle rotzooi er uit wordt gegooid of in een onopneembare plaats te structureren in het kristal (center).
Dat kan op meerdere manieren , dat ben ik aan 't uitzoeken .

Met vrij puur water krijg je zo een ijsblok .
De ronde cirkel is vloeibaar water .

DSC01632.JPG
 
En om het nog gekker te maken kan ik soms ijsplantjes laten groeien in vloeibaar water 😃
De "plantjes" zijn echt ijs , omringd door water . De omstandigheden om dit te kunnen zijn niet makkelijk en heb je zelf niet in de hand .
De plantjes groeien ook verder , tot de dooi intreedt .
Ik vermoed dat deze plantjes groeien op de neerslag zoals uit de vorige foto .
002.JPG

001.JPG
 
Laatst bewerkt:
Deze mag verplaatst worden naar de moppentrommel 🤣

Groetjes John.
Uw reactie maakt in elk geval duidelijk dat u geen enkele kennis betreft water hebt .
 
Bevroren water is idd hard en ontdooit water daarintegen is een stuk zachter als het op je hoofd valt
Zou ik toch eens over nadenken .
Ijsblok vanaf een meter of een waterval van 100 meter , ik weet het in elk geval wel .
 
Weet dat de sponglaag scheiding is tussen warmer en koud water en kan (geeft ) 2 verschillende dichtheden
Ook merk je dat weel stoffen gemakkelijker oplossen in warm water , vermoed dat de omgekeerde richting dan ook wel zo is.
 

Terug
Bovenaan