Wat is er nieuw

Vraagje over de pauwooggrondel

• Onderwerp starter Onderwerp starter JoeriD
  • Startdatum Startdatum
J

JoeriD

Guest
Hoihoi

Zit.me zo eens te verdiepen in wat ik nu eigenlikk allemaal in me bak wil hebben. Wordt waarschijnlijk een rigoreuze wisseling van vissen. Alles eruit muv corydoras en chrosocheilus siamensis.
Zo kwam ik de pauwooggrondel tegen. Idd leuk visje kleurrijk etc.
Maar aangezien ze voornamelijk in de onderste tot midelste waterlagen bevinden met welke vissen zou je deze kunnen samen houden als je het over de 2 water lagen hebt?
Mrt corydora etc?
Neem.aan dat t samen met kersenbuiken geen optie is? Of mrt een andere soort dwergciclide( appistogramma caca?) aangezien t toch redelijke territoriumbouwers zijn?

Iemand wat leuke ideetjes?

Zou ze zeker niet met Kersenbuiken houden. Misschien kun je wat info over je bak geven??
Ik heb de grondel met de C. Panda gehad en dat ging verder prima in een 60cm bak.

Bak staat onderin met link.
Maar het is eigenlujk al niet meer nodig🙂 me vriendin wil de kersenbuiken houden dus daar zal ik me bij neer moeten leggen🙂
Dus onderin houden we zoals t nu is. 5x chrodocheilus siamensis( zitten gelukkig overal en nergens en al lekker aan de maat dus moet opgaan passen dat ze niks aanvallen ivm volwassen gedrag) . Koppel kersenbuiken en 2x corydoras ( worden aangevuld naar denk ik 7 totaal. En dan gaan we de middellaag leeggooien en 1 grote school voor in de plaats en dan bovenin nog wat leuks🙂

Zelf heb ik in een 80cm minder goede ervaringen met Cory s en Kersenbuiken. Deze zijn erg fel als ze een nestje hebben en dan zal er veel stress zijn voor de Cory s denk ik. Nu is jou bak iets groter natuurlijk maar toch.
Aan de andere kant is het wel handig dat je vriendin de knoop heeft doorgehakt. Het is soms best lastig om een besluit te nemen namelijk 😉.

Wij hebben al een hele tijd kersenbuiken en corydorassen in dezelfde bak zitten. Maar zijn er nu nog maar 2corys daar zal t wel aan liggen. Kersenbuiken hebben momenteel jongen. Erg keuk om te zien maar minder leuk voor de rest. Al moet ik wel zeggen dat dit t 3e mannetje van de kersenbuiken is die t aggresiefst is als er wat te dichtbij komt. En dan heb ik t meer over de bloedvlektetras als de corys die t moetrn ontzien. Maja dat zou in feite betekenen als je kersenbuiken hebt dat je voor de rest niks in de onderste laag mag hebben. Geluk is dat we laatst de bak heringericht hebben waarbij er mog steeds voldoende en meer zwemruimte is voor de corys maar ook weer genoeg schuil mogelijkheden. Maar de knoop is nog niet doorgehakt hoor😛 odessa en bloedvlek gaat eruiten dan iets grote school van wat anders. Mss citroentetras oid. Maar nu gaan we offtopic🙂 maar thnx voor de reactie alvast🙂
Vermoeden is wel bevestigt nu mbt de grondels🙂

Het hangt natuurlijk af van hoeveel ruimte er is in de bak. Bij voldoende ruimte zullen de kersenbuiken hun eigen territorium kunnen maken zonder een direct conflict te krijgen. Zoals ik al aangaf was mijn bak "maar" 80cm.

Klopt ben ik t met je eens. Maar t ligt niet alleen aan de kersenbuiken dat ze de anderen " aanvallen" als ze te dichtbij komen. Je kan die andere vissen geen ezels meer noemen want ze stoten zich vaker aan de zelfde steen als ze weer eens dichtbij komen. Al hebben de kersenbuiken er ook een handje van om.heel de bak.door te zwerven. Het is gelukkig niet constant. Nu is het bijv al een paar uur lekker rustig in de bak. Alles doppert op t gemakje rond🙂

Ik heb pauwoog grondels samen met Apistogramma cacatuoide en Macropodus opercularis zitten in een bak van 80 cm.

En dat gaat goed. Het is natuurlijk geen chill bak, er wordt al eens uitgepakt, maar alles is al bij al vrij rustig.

Heb wel wat moeten zoeken en proberen.

1 paradijs man en 1 vrouw -> vrouwtje werd voortdurend op heur kop gezeten. Oplossing: Extra vrouwtje bijgezet.
1 paradijs man en 2 vrouwen -> nieuw vrouwtje kreeg voortdurend op heur kop van man en 'oude' vrouwtje. Oplossing: Temperatuur terug gebracht naar 23�. Ze zitten nog steeds achter elkaar, maar minder en het is niet meer uitdelen om te verwonden, gewoon wat achter elkaar jagen.

2 cacatuoide vrouwen en 2 mannen -> E�n mannetje werd voortdurend lastig gevallen door het andere. Oplossing: ��n mannetje overgezet naar een andere bak. Er is rust in de tent nu.

Er is koppelvorming bezig tussen 2 caca's en hun gebied is aan de rechterkant bij de bloempot. Daar claimen ze een gebiedje van 20 cm bij 15 cm. Daar mag niemand te dicht in de buurt komen, maar het lijkt erop dat de rest dat precies wel weet. Ze blijven er weg, tenzij om behoedzaam wat voedsel te 'pikken'.

De pauwoog grondels worden eigenlijk genegeerd door zowel de cichliden, als de paradijsvissen.

Ze hebben nu al diverse schuilplekken in de vorm van halve kokosnoten, een omgekeerde bloempot, kienhout, een grote holle (kunststof) maansteen, ...

Maar om alle vissen nog wat extra rust te geven, ga ik nog wat extra planten met grote bladeren toevoegen. Hoe minder visueel contact ze met elkaar hebben, hoe minder agressie.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan