Wat is er nieuw

Vraagje over dit beestje

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dretje
  • Startdatum Startdatum
D

Dretje

Guest
wij hebben een kleine baby bak met baby visjes erin
Gisteren zaggen we ineens iets op de pomp zitten
En dit kleine beestje (toen al dood) zat op de pomp
Wij waren zeer nieuschierig wat het nou was en konden het zo niet op internet vinden

We dachten zelf eerst aan een soort spinnetje ofzo maar hij heeft had maar6 poten

IMG_3060.JPG
IMG_3061.JPG
IMG_3063.JPG
IMG_3064.JPG

ik weet het niet zeker maar denk dat het een libellelarve is. Dit zijn rovers (die oa jonge visjes kunnen eten) dus maar goed dat deze eruit is. Even opletten of je er nog meer ziet en zo ja, deze er gelijk uithalen.

Ik kan er niets van maken, dus zou ik deze maar gauw uitvangen.

We hebben het er ook gauw uit gehaald want naar onze mening hoorde het er ook niet in
Helaas ook niet totaal duidelijke fotos wou niet lukken toen

ik weet het niet zeker maar denk dat het een libellelarve is. Dit zijn rovers (die oa jonge visjes kunnen eten) dus maar goed dat deze eruit is. Even opletten of je er nog meer ziet en zo ja, deze er gelijk uithalen.
Daar verder nog wat aan te doen als je bijv meer vindt behalve dezen er ook uit te halen?

Daar verder nog wat aan te doen als je bijv meer vindt behalve dezen er ook uit te halen?
Nee hoor, eruit halen is voldoende. (Ervanuitgaande dat het een libellelarve was)

Ik ga zelf niet uit van een libelle of waterjuffer larve, deze hebben een lang lichaam en niet gedrongen zoals deze, maar wat het wel is...?????
Blijf nog wel even controleren of er niet noch meer zijn/komen.

Gewoon uitvangen en in de gaten houden of er meer zijn ok nog komen.

Was het schild hard (of ooit hard?) Dit beestje laat me aan een wants denken, misschien per ongeluk in je aquarium terecht gekomen.

OLNagH3adQcT6wLFvMwD4y9VI2ONK8tW.jpeg
Deed mij aan deze denken. Platbuiklibelle, Libellula depressa.

Laatst bewerkt:
Lijkt me ook een libellenlarve eigenlijk.

Ik ga zelf niet uit van een libelle of waterjuffer larve, deze hebben een lang lichaam en niet gedrongen zoals deze, .

Een larve van een waterjuffer is inderdaad lang en slank, een libellenlarve is korter, meer gedrongen en "voller".
Er is ook nog wel wat verschil in uiterlijk tussen soorten onderling, ook in larve stadium.

Dit is bvb een libelle:

dragonfly.jpg

Was het dood of was het eerder het omhulsel?
Na het uitvliegen lijkt het overblijvende skelet nog iets korter/meer gedrongen denk ik.

Waterjufferlarve:
Ook de staart is anders 😉

Waterjuffer.jpg

Libellenlarven vervellen een aantal keer. Het kan dus zijn dat je nog steeds een levende larve in je bak hebt zitten, en dat je alleen zijn oude velletje hebt gevonden. Niet handig met kleine babyvisjes, dus even goed in de gaten houden zou ik zeggen.
En als je je afvraagt hoe zo'n larve in je bak komt, dan is dat altijd van bovenaf😉.

Duidelijk een Libellelarve.

Als ik een dergelijke topic titel zie denk ik al van dat moet wel over een Libelle of Waterjufferlarve zijn. Dit is al topic 14398 ofzo over dit onderwerp. 😉 😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan