Wat is er nieuw

vraagje over mijn meerval

  • Onderwerp starter Onderwerp starter reyo
  • Startdatum Startdatum
R

reyo

Guest
Op de foto staat het vrouwtje, echter had ik hier een mannetje bij. Maar nadat het mannetje de eieren had uitgebroed en de jongen uit het nest zijn gegaan, heb ik de jongen nergens meer gezien en het mannetjes vond ik twee dagen later dood samen met een maanvis (ook dood). Nu heb ik de vraag zou ik bij dit vrouwtje een nieuw mannetje kunnen plaatsen?

reyo1.jpg
 
Dat kan wel, maar ben je niet bang dat die ook dood gaat? Ik zou eerst proberen te achterhalen waardoor de vissen dood zijn gegaan voordat je er nieuwe vissen bij plaatst.
 
Het vermoeden bestaat dat de maanvis achter de jongen aan zat en dat door een gevecht beide zijn dood gegaan. Een andere oorzaak is niet gevonden en het is inmiddels al enige weken geleden en geen andere doden gehad. "Helaas" wel twee nesten van de kersenbuikkoppel.

Mvg Ren�
 
Er zitten dus kersenbuiken in dezelfde bak als die meerval en die kersenbuiken hebben nesten?
Dan zou ik de oorzaak toch eens in stress gaan zoeken door uitermate fel verdedigen van het nest door kersenbuiken. Staan ze om bekend.

~ Ivo
 
Ik moet n.a.v. het vorige bericht wel aangeven dat de kersenbuiken links in de bak zitten en de meerval rechts en dat deze beide elkaar met rust hadden gelaten op moment dat beide een nest hadden. De bak is 1,20 mtr breed.
de kersenbuiken blijven, zolang deze de jongen beschermen echt aan de linker zijde van de bak, daar zijn zij idd erg fel.
Alleen de maanvissen willen nog wel eens een gevecht uitlokken, deze doen dit eigenlijk tegen elke vis.
Hierdoor ben ik ook op zoek naar een nieuw thuis voor deze maanvissen.
groetjes Ren�.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan