Wat is er nieuw

Vraagje over plasic schedel

Wingzz

Member
Lid geworden
23 oktober 2024
Leeftijd
31
Hallo

Ik heb van een vriend van me een plastic doorzichtige schedel gekregen die van de action komt en gevuld is met snoep, maar nou was ik benieuwd of iemand hier weet of het veilig is om die in het aquarium te zetten.

Ik heb namelijk een aquarium met verschillende schedels er in en als het veilig is wou ik die er aan toevoegen.

Het plan is om er nog een aantal gaten in te maken als die er bij in komt.

Alvast bedankt

Bijlagen

• 20251029_132601.jpg
    20251029_132601.jpg
    1 MB · Weergaven: 28
  • 20251029_133239.jpg
    20251029_133239.jpg
    152.7 KB · Weergaven: 27
Staat er ergens PET, PE, PP of een andere afkorting op?
Zal bij een recycling logo staan.

Geschikt voor etenswaar.(Vorkje en glas)
Dan zal het wel een beetje meevallen , allemaal .

Ik zie PS (polystyreen) staan en een logo dat aangeeft dat het veilig is voor contact met eten en drinken. Dat is een goed teken.

Het kan wel zijn dat er nog middelen aan het plastic zijn toegevoegd. Een coating of zo, en dat kan loslaten in de loop der tijd. Wat je kan doen voor de zekerheid is de schedel een tijdje in een bakje met water doen. Een paar dagen tot een week. En dan kijken of er iets verandert. Ruikt het water chemisch? Ontstaat er een olielaagje? Zie je bubbels op het plastic ontstaan, etc.

Is dat er allemaal niet dan is het vast okee voor in je aquarium. 🙂

Wordt in iedergeval biotoop correct met nog meer plastic erin 🙄
Tja ik zou het ook niet gebruiken want zoiets hoort eigenlijk niet in een aquarium thuis maar ja smaken verschillen. En het risico dat het niet goed is wil ik ook niet lopen.
Zelf zou ik hem met knikkers vullen en op de kast zetten ;))

Bedankt voor de reacties, uiteindelijk toch voor gekozen om het er niet in te zetten

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan