Wat is er nieuw

Vraagje over uitstroom filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter hoekzemaar
  • Startdatum Startdatum
H

hoekzemaar

Guest
Ik heb een Cayman 110cm plantenbak met de volgende vissen:

8 Corydoras Paleutus
10 Puntius Semifasciola
Harem paradijsvissen.

Nu weet ik dat de barbelen wel van een klein beetje stroming houden en de paradijsvissen helemaal niet. In het verleden had ik de uitstroom altijd een paar cm onder het wateroppervlak en een beetje naar boven gericht. Nu vraag ik me af of ik dit niet beter aan kan passen gezien de vissen in de bak?

Is het een idee om de uitstroombuis halverwege te hangen. Of iets hogere maar naar beneden gericht? Zo krijgen de barbelen die meer onderin zitten hun stroming maar blijft het oppervlak wat rustiger voor de paradijsvissen. Ik heb de doorstroom nu op ongeveer 2x de bakinhoud staan.

Tja of je moet het zo weer richten dat de vissen allemaal er geen last van hebben.
Wellicht dat anderen een beter idee hebben.

Ik heb in mijn bak de uitstroom een cm of 3 onder het water oppervlakte. Naar voren gericht, het water oppervlakte beweegt heel niets, mijn ringbandsnoekjes vinden het fijn dat er niet zoveel stroming is. De rest van de bak doet het prima.

Of je gebruikt in plaats van een buis met gaatjes een enkele uitstroom.

Verlengt van de achterwand naar de voorraam en laat dan de stroming voorlangs
gaan. Langs de raam zeg maar. Eventueel gericht met een kogel pijpje.

De vissen hier die het geweldig vinden zijn altijd op en neer aan t zwemmen voor de raam.
Dus in de stroming. Die door het gebruik van 1 enkele ipv een pijp met gaatjes dan ook
weer sterker is.

Stroming achterin heb je altijd, ivm het terugkaatsen. Deze is alleen vele malen kleiner/ minder sterk.

De andere, indien ze het niet fijn vinden hangen meer wat naar achteren.

Zo heb je voor beide een geaccepteerde situatie.

Ik herken me in dit probleem ,

Bij cayman is het vervelend dat de lichtkap anders ingedeelt is , dan bedoel ik dus de slangen openingen ...

Je moet eerst een cm of 15 overbruggen..hmzz

Dat klopt maar dat probleem heb ik al opgelost. Ik heb een uitstroombuis aangesloten rechtstreeks aan de slang en die hangt dus tegen de rechter ruit

o dus je hebt je slang ook langer gelaten begrijp ik ?

Ik heb een stukje slang op een bochtje gezet...en vervolgens de sproeibuis...op de rechterruit

Ja ik heb de slang wat langer zodat hij goed de bak in kan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan