Wat is er nieuw

Vraagje over vuurgarnaaltjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tom_
  • Startdatum Startdatum
T

Tom_

Guest
Hi,

In mijn record bakje wil ik een groepje vuurgarnaaltjes plaatsen. Achterin de kap zit een opening waar de slangen doorheen gaan. Gaan die beestjes hierdoor naar buiten kruipen?

Dat zal niet zo snel gebeuren als alles ok is. Ik heb de garnalen in nanobakjes met een dekruit war ze ook tussendoor kunnen als ze zouden willen. Maar zoals Ivo al aangeeft zal dat niet gebeuren als je water ok is.

Tenzij die garnaal aan de wandel is gegaan heb ik het ook dus nog niet gezien zoals ik al zei 😀 😉

Ze zijn zo zwak en licht dat ze bovenwater niets kunnen dan liggen, dus uit kruipen zeker niet, hooguit zouden ze eruit kunnen springen maar waarom zouden ze dat uberhoupt willen...

Was een grapje Ton 😉
Het is me weleens gebeurt met uitvangen dat er een uit het netje sprong en dan komen ze niet ver meer.
Dan voorzichtig met een pasje weer in het water zien te krijgen.

Ja, springen kunnen ze, althans mijn cr's wel.. moet je met uitvangen nog mee oppassen soms. Toen ik voor het eerst garnaaltjes had en ze wilde uitvangen om in het aquarium te plaatsen moest ik er uiteindelijk 2 van de eettafel plukken 😉 (met succes trouwens)
Maar ze verlaten zeker niet vrijwillig de bak, al zouden ze het makkelijk kunnen.

As ze op de drijfplanten kruipen, en schrikken, kan het gebeuren.

Als ik een pomp schoonmaak, gooi ik hem in een net in een teiltje leeg.(in gootsteen,met stop erin.

De garnalen dan gelijk met vuil in grote kan.
En water in teiltje terug in het filter.

springen ze ook wel in de gootsteen. dan schijf ik ze op de nagel omhoog, en terug in de kan.

Kan met garnalen leeg weer in een bak.

Dat blijft in de kan,als ik de garnalen daar uit vang.

Gooi ik dan het grove weg.

kellemes zei:
Ja, springen kunnen ze, althans mijn cr's wel.. moet je met uitvangen nog mee oppassen soms. Toen ik voor het eerst garnaaltjes had en ze wilde uitvangen om in het aquarium te plaatsen moest ik er uiteindelijk 2 van de eettafel plukken 😉 (met succes trouwens)
Maar ze verlaten zeker niet vrijwillig de bak, al zouden ze het makkelijk kunnen.

Foto-album? 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan