vraagje ph controller


ropje

Well-known member
Lid geworden
17 maart 2019
Berichten
651
Leeftijd
63
Locatie
nijmegen
ik heb sinds 3 dagen een ph controller op mijn bak hij werkt prima. nu zit op de controller een schakelaar voor de settings HI-A en LO-A nu gegrijpik niet precies waar die voor dient .mischien heeft iemand hier dezelfde en kan hij/zij mij vertellen waar hij precies voor dient
 

Bijlagen

  • 20210918_121921.jpg
    20210918_121921.jpg
    124.5 KB · Weergaven: 94
  • 20210918_122923.jpg
    20210918_122923.jpg
    181.7 KB · Weergaven: 80
Als.ik het goed lees zijn dat de hoge en lage grenswaarden, maar het is wel erg Chinglish beschreven
 
Ja klopt, stel je stelt de controller in op PH 7 en hebt hem op Hi-A staan, dan gaat het magneetventiel open als de PH boven de 7 komt. Als je hem instelt op Lo-A dan gaat het ventiel open als de waarde onder 7 komt.
 
Ja dat zijn denk ik de grenzen en bij de Dennerle die ik gebruik stel je die digitaal in om te bepalen wanneer de controller aan of uitslaat.
 
ik heb sinds 3 dagen een ph controller op mijn bak hij werkt prima. nu zit op de controller een schakelaar voor de settings HI-A en LO-A nu gegrijpik niet precies waar die voor dient .mischien heeft iemand hier dezelfde en kan hij/zij mij vertellen waar hij precies voor dient
Low-A is wanneer je wilt dat de controller aanslaat wanneer de waarde onder de set waarde is. Hi-A is wanneer je wilt dat de controller aangaat wanneer hij boven de set waarde zit. Normaal gesproken zou je HI-A gebruiken.
 
Low-A is wanneer je wilt dat de controller aanslaat wanneer de waarde onder de set waarde is. Hi-A is wanneer je wilt dat de controller aangaat wanneer hij boven de set waarde zit. Normaal gesproken zou je HI-A gebruiken.
bedankt voor de uitleg ik vermoede het al maar wou graag zekerheid
 
1 ph onder de waarde gaan zitten die hij aangeeft bij aquariumwater dat je 24h in een glas/emmer hebt bewaard. Dan zit je altijd goed👌
 
Nou, dan zit je niet altijd goed. Het alkalisch gehalte in Nederlands verschilt nogal per regio.
Ai, ik begreep dat je ph-1 methode altijd wel ongeveer werkte en dat bij hogere kh de drop gewoon langer duurt..
Maar deze gaat me boven de pet. Staat dat ergens mooi uitgelegd? Heb je een link misschien?
 
Ai, ik begreep dat je ph-1 methode altijd wel ongeveer werkte en dat bij hogere kh de drop gewoon langer duurt..
Maar deze gaat me boven de pet. Staat dat ergens mooi uitgelegd? Heb je een link misschien?
De zuurgraad van water, eigenlijk overal in Nederland, is bij waterleiding bedrijven zoals bijvoorbeeld Vitens op te vragen. Hieronder zie je een voorbeeld van de waterhardheid in onze buurt.
Schermopname (5).png
 
De zuurgraad van water, eigenlijk overal in Nederland, is bij waterleiding bedrijven zoals bijvoorbeeld Vitens op te vragen. Hieronder zie je een voorbeeld van de waterhardheid in onze buurt.
Schermopname (64).png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De zuurgraad van water, eigenlijk overal in Nederland, is bij waterleiding bedrijven zoals bijvoorbeeld Vitens op te vragen. Hieronder zie je een voorbeeld van de waterhardheid in onze buurt.
Bekijk bijlage 332530
toch wel makklijk die tarieven voor het afval:br:
 
Ik had een lege quote van Ben verwijderd maar daar is het overzicht nu wel in te zien. Ik dacht dat het om dezelfde afbeelding ging maar dat blijkt dus niet het geval.
Nu weten we de waterwaarden en het tarief voor afval:DD
 

Terug
Bovenaan