Wat is er nieuw

Vraagje....

• Onderwerp starter Onderwerp starter Diesel1610
  • Startdatum Startdatum
D

Diesel1610

Guest
Na een tijdje niks van me hebben te laten horen kom ik nu maar gewoon terug met een vraag 😉

Inmiddels zijn we een jaar verder en eigenlijk ging alles tot voor kort prima, alles groeid lekker en de vreetbuien en waterverversingen zijn niet veranderd. 2 weken geleden heb ik de oude t5 vervangen door led, net voor wij op wintersport gingen. De verzorging is uit handen gegeven aan de buren met duidelijke instructies.
Echter merk ik nu dat de Discussen erg schuw tot zelfs doodsbang zijn geworden. Ik wou zondag een discus opmeten met een rolmaat en deze schoot de bak door en kreeg het voor elkaar de thermometer los te maken van zijn zuignapje, zo hard ging het. Als we nu in de buurt komen kruipen ze weg, mits de klep opengaat voor voer....

We hebben verder niks veranderd en zou niet denken dat het aan de led ligt, wat denken jullie?

Zal vanavond mijn foto album ook eens updaten 😉

Kan het me niet voorstellen. Zitten bij mij ook onder led. Of is het veel feller geworden oid?

Nee juist niet, heb de leds nu op 75% branden en dat is de helft zo fel als de oude tl...

Maar alle ideeen zijn welkom ! 🙂

Kan niet zo iets opnoemen. Heb even in je album gekeken. Mischien meer schaduw cre�ren door drijfplanten evt. Maar ik kan niet zo een verklaring geven. Heeft je buurman ook water gewisseld ?

Tja, misschien een raar idee maar kan het niet eraan liggen dat je buurman iets deed waardoor ze zo schrikkerig zijn geworden??
Het is wel raar natuurlijk dat dit fenomeen net nu zich voordoet.
Maar goed, dit is maar een idee hoor. Straks word je buurman nog boos op mij 😉.

De bak is inmiddels redelijk veranderd ten aanzien van het foto album, dus ik denk niet dat dat het probleem is. De buurman heeft dat niet gedaan, bewuste keuze van ons zelf om fouten te voorkomen. we zijn 7 dgn weg geweest en gelijk een wissel gedaan nadat we terug kwamen en een uur voordat we gingen. Nitriet is 0 en nitraat ong. 30.Dit is al tijden zo dus denk ik niet dat het daaraan ligt.

Zal vanavond eens een paar foto's maken om een indruk te geven 😉

Niet eten is altijd klote. Ben benieuwd naar de foto,s 🙂.

jessicapilon zei:
Tja, misschien een raar idee maar kan het niet eraan liggen dat je buurman iets deed waardoor ze zo schrikkerig zijn geworden??
Het is wel raar natuurlijk dat dit fenomeen net nu zich voordoet.
Maar goed, dit is maar een idee hoor. Straks word je buurman nog boos op mij 😉.

hahahaha, je kan hem hebben hoor, beste man is de 70 al gepasseerd dus die loopt niet meer zo hard 😉

Maar we hebben hem duidelijke instructies gegeven en die zijn nageleefd, meer voer was er bv voor hem niet voor handen 😉
Beesten zijn ook niet ziek ( voor zover ik kan zien) en mankeren uiterlijk gezien niks. Vind het maar vreemd...

Richvio zei:
Niet eten is altijd klote. Ben benieuwd naar de foto,s 🙂.

ow nee, sorry maar ze eten nog altijd super hoor 🙂

Oke. Dan valt het denk ik wel mee. Kunnen toch wel een keer flink schrikken

Dat zou je denken maar ik hoef echt maar richting de bak te lopen en ze verstoppen zich gelijk, terwijl dit toch echt niet in de aard van het beestje zit....

Nee klopt. Bij mij komen ze omhoog gevlogen als ik naar de bak loop

Maar. Bij een ander zijn ze ook schuwer

Heeft de beste man,de lichtkap mss hard dicht laten vallen?

Dat zou ook kunnen idd. Wijs man die Alex 😀

No2 is zo goed als nul,N03 als normaal.Ik ga ervan uit Nh 3/4 ook. De vissen zijn vast geschrokken.

Die kans is wel het grootste

Ik ben bang dat je wel eens gelijk kon hebben indd, kan voor de rest ook niks bedenken..Net weer een waterwissel gedaan, ik weet dat ze daar ook altijd van opknappen 😉

hopen dat ze vannacht een beetje bijtrekken en dat het morgen minder is....

misschien doordat er een week weinig beweging bij de bak is geweest???

Mijn maanvissen waren in het begin ook vrij schuw.
Nu ik veel vaker langs de bak loop, zijn ze veel minder schuw geworden...

Misschien is dit een oorzaak?

hmm tl vervangen voor led verlichting zins de vervanging van de tl zijn de vissen schuwer geworden
lijkt me dat je daar het probleem moet zoeken in het licht spectrum
licht spectrum is veranderd irriteert de vissen waarschijnlijk is zo mijn idee

groet

jaap

Update:

Het probleem heeft zichzelf opgelost inmiddels. Dat van de buurman en wennen aan het nieuwe licht lijken me de meest voor de handliggende denk ik.....

Maar we zullen het nu nooit meer weten 😉

:thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan