Wat is er nieuw

Vragen ivm Zandterras Bij Grind

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Cuypers
  • Startdatum Startdatum
C

Cuypers

Guest
Hey

Momenteel heb ik een laag wit grind van zo'n 3cm hoog in mijn 60L aquarium zitten, maar ik heb ook 2 corydoras in mijn aquarium zitten en ik weet dat zand beter is voor hen. Daarom wil ik dus een (verhoogd) terras willen afbakenen met zand in. Ik ga hiervoor een stuk afbakening kopen, zodat het grind en het zand (beter) gescheiden blijft.

Ik heb daarover enkele praktische vragen die jullie waarschijnlijk kunnen beantwoorden:
  • Kan ik dan best ook wit zand nemen of wat zal het mooiste zijn?
  • Wat voor soort zand gebruik ik het best (voor de corydoras)?
  • Kan ik het grind laten liggen op de plaats waar het terras komt? Of doe ik dit best zoveel mogelijk weg? (Omdat het misschien gaat rotten ofzo omdat er dan een laag zand over het 'vuil' grind komt en dit dan verstikt en ook omdat het grind misschien anders met het zand zal mengen)
  • Hoe hoog neem ik de laag zand dan het best? (hoger/gelijk dan het grind of maakt niet uit?)
  • Nog andere handige tips?
Hier nog een foto van het grind dat ik nu heb, misschien helpt dat:
FmdF7Se.jpg


Bedankt!
 
Hoi, qua kleur is een kwestie van smaak. Je hebt een gemixte kleur grind, dus daar kan van alles bij. Ik heb metselzand van de bouwmarkt. Weet dat de Hornbach ook verschillende kleuren zand heeft. Zand kun je inderdaad beter niet over het grind leggen, vanwege de verstikking. Hoe hoog het grind is kun je zelf ook bepalen. Je kunt een verhoginkje maken door het gebruiken van een zogenoemd terras.
 
Dus de afbakening plaatsen en dan daar het grind volledig weghalen en dan pas het zand er in doen?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan