Wat is er nieuw

Vragen over kuhli

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hylke W
  • Startdatum Startdatum
H

Hylke W

Guest
Ik heb een 60 liter aquarium met 5 vuurneons 5 neontetras 3 slaketende slakken een paar red rili garnalen 2 roodneus zalmpjes een paartje guppen een paartje dalmati�r Platti's een albino borstelneus en een kuhli .
Voor die kuhli maak ik me wat zorgen want ik zie hem alleen maar als ik de bak schoonmaak en hij heeft een witte vlek op zijn zij en als ik de kuhli probeer te voeren is het tabletje al op voordat de kuhli de kans krijgt een hap te nemen ,waardoor ik ook begin te denken dat de kuhli de reden is dat er 4 vande 7 garnalen zijn verdwenen.
Als iemand weet wat ik fout doe of een tip heeft om het beter te doen reageer dan alsjeblieft.

Welkom op het forum.

Kuhliis zijn groepsdieren. Deze is dus zeker niet op zijn gemak. Sommige soorten zijn ook vooral s nachts actief, kan mede verklaren.

Meerdere vissen uit je bezetting kunnen de reden voor het verdwijnen van de garnalen zijn. Zijn ook wel veel soortjes voor 60 liter eigenlijk.

Is het nou handig om er nog een kuhli bij te doen of is er een andere manier om mijn probleem op te lossen beter, en is die er ?

Twee is nog steeds geen goed groepje. Daarvoor moet je echt richting de 10 denken maar dan wordt het te vol in je bakje.
In ieder geval ook een klein beetje voeren als het licht uit is.

Voeren als het licht uit is doe ik wel vaker maar ook dan laat de kuhli zich niet zien.
Maar nog even over een tweede kuhli nemen: zou het kunnen helpen of is het echt noodzakelijk om minstens tien te nemen?

Open ook eens een topic over je visbestand. Dit is een vrij dramatisch (en voor een 60cm bakje zeer overbevolkt) bestand.

Hylke W zei:
Maar nog even over een tweede kuhli nemen: zou het kunnen helpen of is het echt noodzakelijk om minstens tien te nemen?
Ik zou het eigenlijk verstandiger vinden als je voor deze eenling een onderkomen elders bij een groepje zoekt.

~ Ivo

Verkleuring/witte vlek kan duiden op stress bij deze vissen. Zie je ook vaak als je ze in een aquarium plaatst.

Voor de rest sluit ik me aan bij Ivo en Botia.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan