Vragen over Melanotaenia boesemani


J

Jensw

Guest
Hallo,

Ik ben van plan om een groep M. Boesemani te kopen voor mijn Juwel Vision 450.
Maar de onderstaande vragen bleven bij mij onbeantwoord na mijzelf te hebben ingelezen op het internet.

- Hoe lang duurt het voordat de kleintjes even groot en mooi worden als de volwassen vissen?

- Hoe oud kan deze vis worden?

- Hoe is hun gedrag?

- Wat mag er niet in hun voeding ontbreken?

- Verder nog bijzondere, leuke of minder leuke dingen die van belang kunnen zijn?



Groet Jens
 
Jens,

Ik verkoop toevallig een groep van 13 boesemani's

Maar je vragen... Eerst een opmerking.. Is je bak groot genoeg? Heb even niet de maten in mijn hoofd van de jewel..

- Hoe lang duurt het voordat de kleintjes even groot en mooi worden als de volwassen vissen?
Ruim half jaar. Pas na ruim jaar komen ze goed op kleur!

- Hoe oud kan deze vis worden?
Bij goede verzorging jaar 7.

- Hoe is hun gedrag?
Ze zwemmen eigenlijk constant. Vooral bij voedertijd. Verder zijn ze vredelievend naar overige bewoners.

- Wat mag er niet in hun voeding ontbreken?
Eigenlijk eten ze vooral levend en diepvriesvoer. Vloekverbod eten ze wel maar ze hebben liever larven, en vlooien.

- Verder nog bijzondere, leuke of minder leuke dingen die van belang kunnen zijn?

In de ochtend vooral met zonlicht pronken de vissen heerlijk in de meest mooie kleuren. Zijn slimme vissen dus volgen ze jou als je voor aquarium langs loopt.

Minpuntje is dat veel vrouwen iets minder op kleur zijn.. Deze vallen in het niet bij de mannen.

Kortom geweldige vis en zeker aanrader!

Kijk anders op http://www.irg-nederland.nl
 
Even wat aanvullingen:

Regenboogvissen blijven hun gehele leven doorgroeien. Ze groeien niet snel, dus ze zijn na een half jaar zeker nog niet zo groot als volwassen vissen. Ze kunnen wel na een half jaar weer nageslacht produceren. Dat dan weer wel� :petjeaf:

De leeftijd van boesemani's gaat nog wat verder dan 7 jaar. Ik heb zelf boesemani's gehad die de 10 jaar wel haalden. Je kunt er dus lang plezier van hebben.

Verder zoals guapoguardia zegt: Schitterende vissen!
 
Hallo,

Ten eerste bedankt voor de positieve reacties.

@guapoguardia:
Misschien heb ik nog een adres met een mooie groep bij mij in de buurt, maar helaas is dit nog niet zeker. Maar dat adres probeer ik eerst voordat ik meer als 150km naar jou moet rijden.

Maar als ik de vissen ergens anders wil halen. Wat raden jullie mij dan aan. Om vissen bij een kweker te kopen, of bij een winkel of bij een kleine privekweker dus gewoon bij een kweker thuis.
Want dan kan ik misschien kijken dat ik al mijn vissen voor mijn aquarium bij hetzelfde adres haal.


Groet Jens
 
Jensw zei:
Maar als ik de vissen ergens anders wil halen. Wat raden jullie mij dan aan. Om vissen bij een kweker te kopen, of bij een winkel of bij een kleine privekweker dus gewoon bij een kweker thuis.

Over het algemeen bij een hobbykweker, liefste een lid van het Internationale Regenboogvissen Gezelschap (contact leggen kan bijv. via www.regenboogvissen.eu).
 

Terug
Bovenaan