Wat is er nieuw

Vragen over platy's

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ellen11
  • Startdatum Startdatum
E

Ellen11

Guest
Ik heb een paar vragen over platy's.
Ik heb een goed ingedraaide Superfish Home 60 en zou graag een paar platy's houden. Omdat ik geen nakomelingen wil zat ik te denken aan een groepje vrouwtjes of mannetjes. Maar ik heb ergens gelezen dat platy's zich kunnen muteren tot man of vrouw als deze niet in de groep aanwezig zijn. Is dit zo?

En kan ik zowiezo wel een groepje mannetjes of vrouwtjes houden in dit aquarium? En zo ja hoeveel?
Of zijn mannetjes onderling wat agressief als er geen vrouwtjes aanwezig zijn?

Ik weet inmiddels dat als ik alleen vrouwtjes heb ze alsnog tot drie maanden zonder mannetje jongen kunnen krijgen.
Wie kan mij meer informatie geven?

In de natuur zij ze ook beide aanwezig dus eigenlijk moet je beide geslachten in de bak houden.
Hou er wel rekening mee dat je veel jongen zult krijgen die je ook weer moet zien kwijt te raken.
Ik heb ook gelezen dat een bevruchting meerdere worpen kan opleveren. Dat is ook zo bij de Guppen.
In zo n bakje zou ik tot max zo n 50cm aan vis gaan. Maar wil je alleen Platy s in je bakje houden dan??
Er zijn veel leuke soorten waar je geen of minder jongen bij zal krijgen. Zelf heb ik in een Aqua 60 en groepje Wui s zitten met voor bovenin de R Loach.

Ik weet nog niet precies welke vissen ik er in wil. Vandaar ook mijn vragen. Wel heb ik er een aantal grote japonica garnalen in. Ik heb er ook guppen in gehad.
Het is juist zo dat ik geen of zeer weinig nakweek wil.

Quote: Zelf heb ik in een Aqua 60 en groepje Wui s zitten met voor bovenin de R Loach.

Ik heb geen idee wat dit voor vissen zijn. Heb je misschien ook de volledige namen, dan kan ik ze even googlen.

Dank je. Even snel gegoogled. Leuke visjes zeg. Ik ga er wel eerst even wat meer info over verzamelen. Het is natuurlijk ook altijd de vraag of ze te verkrijgen zijn.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan