vragen over zebra danio's in de vijver


A

abelr

Guest
Hoi allemaal, ik ga deze lente een speciekuip vijvertje maken. Het wordt een rechthoekige speciekuip van 65 of 90 liter, daar ben ik nog niet helemaal uit. de kuip wordt grotendeels ingegraven.

Over een paar dingen ben ik nog niet helemaal zeker en zou ik graag wat advies willen. In de vijver komen dus zebra danio's, ik heb een schooltje van 6, is dit een goed groepje voor de vijver of zijn het er te veel/weinig? Ik wil misschien mijn 8cm sarasa er ook in doen maar ben bang dat ik dan weinig jongen overhoud. als ik van mijn cpo kreeftjes dan al jongen heb wil ik die er ook in doen.

Wanneer kunnen de vissen in het vijvertje? Ik was van plan om eind maart het vijvertje op te gaan zetten.

alvast bedankt!
 
De vijver is te klein voor de sarasa.
En wil je ze er het hele Jaar in houden?
Dan is het te ondiep
 
oke, nee ik was van plan ze er in het najaar uit te halen
 
En is een 90 liter bak beter, of maakt het niet zo veel uit?
 
Hoe groter hoe beter. Zolang je ze er in het najaar maar weer uit kan halen.
 
Als een vijver diep genoeg is kunnen dan zebra danio's jaarrond in de vijverblijven?
 
Nee, de Chinese danio wel.
 
ok� bedankt, dan ga ik voor de grootst passende bak, hebben jullie een idee van hoeveel danios er in kunnen?
 
10-12 ongeveer denk ik :D
 
het is bijna zo ver, ik ga aankomende week het vijvertje inrichten. mijn zebra danios zijn er helemaal klaar voor maar ik wil er nog een schooltje voor bij kopen. Kunnen prachtbarbelen of Chinese danios hier bij?

heeft iemand ook een idee of deze soorten voor nakweek zorgen in een vijvertje?

groetjes,
 
De chinese danio kweekt wel in de vijver heb ik vanuit anderen gehoord.
Chinese danio's en prachtbarbelen kunnen prima icm zebra danio's.

Vind de luipaard danio veel mooier dan de zebra danio, jammer dat deze kweekvariant gevoeliger is voor lage temperatuur in de vijver
 
EJAY zei:
Chinese danio's en prachtbarbelen kunnen prima icm zebra danio's.
Zwemt de albonubes niet veel meer in dezelfde waterlaag (en dus in de weg van) de rerio dan de conchonius doet?
 
Volgens mij wel ja, maar omdat de soorten zo veel op elkaar lijken, lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat ze samen scholen.
 

Terug
Bovenaan