vreemd aan mijn slakken


V

visjespet

Guest
Kijk mijn eersre forum vraag,


ik heb sinds kort 2 slakken in mijn aquarium, ze
Zijn me verkocht onder de naam appelslakkem, ik hoop dat julie me er meer over kunnen vertellen, ze zouden blauw van kleur worden, wel zie ik wat blauw op het slakkenhuis en redelijk wat beschadiging verkleuring?!

hoort het zo?

en hoelang zou het dan moeten duren voordat ze helemaal blauw zijn

7iKKGVGXnOHKrXCb6ZcZBVGA-tLvl9pH.jpeg
 
Die heb ik niet gezien. Ze hebben me in een poppetje meegegeven vanaf een foto uit, ik zie op het huisje wel iets van blauw maar niet echt heel veel
 
Je slakken zullen niet blauwer worden dan dat ze nu zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat hun huisjes er niet echt goed uitzien. Ze hebben waarschijnlijk in vrij zacht water gezeten en dat tast hun huisje aan.
Als ze nu in iets harder water zitten, zal het nieuwe deel van het huisje misschien wat mooier en gladder worden, hierdoor zal de blauwe kleur iets beter uitkomen. Maar het oude deel zal echt nooit meer echt mooi worden helaas.


visjespet zei:
Ze hebben me in een poppetje meegegeven vanaf een foto uit,
Sorry, ik snap niet goed wat je hiermee bedoelt.
 
Oke.. ik zal erbij vermelden dat de slakken ook maar weinig beweging vertonen, zo af en toe verplaatsen ze ze een beetje, als het niet meer mooier word is zon beesje zonde in me bak
 
Ik test mijn waterwaardes nooitm nooit gedaan, en nooit geen problemen mee gehad
 
Ik test mijn waterwaardes nooitm nooit gedaan, en nooit geen problemen mee gehad
 
Slakjes zijn wel eens minder actief. Die van mij zitten soms een halve dag stil. Volgende moment zijn ze niet te volgen.
Beschadiging is waarschijnlijk door zacht water
 
Haha, hoe goed je ook bent/denkt te zijn, meet altijd je waarden, minimaal 1 keer, liefst elke maand ofzo. Is bij veel LSF gratis/goedkoop
 
Je kan ze altijd een mail sturen en vrage of het kan...
Als je gaat, doe wat aquarium water in een schoon potje en sluit het goed af, doe dit vlak voor je gaat, anders verandert de samenstelling. Kan hoeft niet
 
Ja maar de slakke zitte maar 2 dagen in mijn bak. Vissen en de baby guppen enzo doen het super dus denk dat mijn waardes wel gewoon goed zijn
 
Niemand heeft gezegd dat de waardes in jouw aquarium niet goed zijn. Heb bij een dierenwinkel hier in de buurt ernstig gehavende slakken gezien. Ze durfden er 4 euro per stuk voor te vragen. Gele appelslakken, behoorlijk jong. Maar ik zou het zeker in de gatten houden
 
Bedankt voor het reageren allemaal, ik hou ze zoiezo in de gaten en anders gaan ze er uit, en ga ik opzoek naar andere slakken, of bodem eters,
 
visjespet zei:
ik hou ze zoiezo in de gaten en anders gaan ze er uit,

Ik hoop dat je er wel rekening mee houd dat je hier met gewone dieren te maken hebt. Dieren met gevoel, en een recht op een goed leven. Ik krijg namelijk de indruk, door je manier van schrijven, dat je ze er maar uit wil halen en in de prullebak wil gooien als ze niet bevallen. Ik kan het mis hebben hoor en dan excuseer ik me nu meteen, maar je hebt deze dieren toch bewust uitgezocht. Is het dan niet eerlijker tegenover de dieren dat je er ook goed voor gaat zorgen zolang ze leven? Is het zo erg dat ze niet mooi blauw zijn?
 
Bedankt voor je reactie, ik gooi ze zoiezo niet in de prullenbak of iets anders, ik heb xe uitgezocht om mijn aquarium zuiver te houden, en de kleur blauw is dan mooi mee genomem.
alleen ze doen helemaal niks dan af en toe een cm verplaatsen, ik maak er dan iemand anders blij mee die het wil ruilen tegen een andere slak
 
Ligt er maar net aan Tien ik heb puntslakken die zich vermenigvuldigen als gekken, die vang ik toch af en dan gaan ze echt het hoekje om.

Deze slakken kunnen daarentegen beschadigingen hebben maar als ze nog groeien misschien hersteld het zich ?
 
Ik laat ze ook nog zitten hoor, maar ze bewegen echt maar heel weinig, ze lijken dood, maar dat zijn ze niet, zoiezo zijn ze egt traag, haha
 
Ik zou het wel in de gaten houden want een dode slak vervuilt het water heel erg pffff
 
Hoe weet ik wanneer die dood is dan?hy is er elke keer maar half uit
 
Dat ruik je wel, maar ik ben geen expert met appelslakken ik heb alleen sulawesi slakken samen met garnalen en die graven zich in als ze rusten / pitten.

Appelslakken heb ik eenmaal gehad was bij mij geen succes.
 
Haha als ik ze eruit haal moet ik ze dan ruiken? En als ze dood zijn, is dat natuurlijk schadelijk voor de overige bewoners...
 
Ff dat je het weet, maar tering is van origine geen nederlands woord. Maar gelijk hebben doe je. Heb hier een aquarium in mn kamer, kom terug van vakantie, 2 appltjes dood. Niet te harden die lucht
 

Terug
Bovenaan