Ongeveer dagelijks een algtablet, verder dagelijks tropisch voer en soms rode muggenlarven.Lijkt me een zwemblaas of darm probleempje.
Geef je ze genoeg groenvoer?
Maar er zwemmen ook kardinaaltetra's in.Heb je zout aan je water toegevoegd? molly's hebben dat namelijk nodig anders worden ze ziek, beste kun je daar zeezout uit de aquariumwinkel voor gebruiken
Ja dat is altijd het probleem met mixbestanden op advies van de dierenwinkel, ze smeren je van alles aan en jij zit met de problemenMaar er zwemmen ook kardinaaltetra's in.
Ze zijn levendbarend net zoals guppen.Duidelijk dat er iets interns niet goed is met de vis. Ik denk dat het beste is om de vis even apart te zetten in zodat hij ook even rust heeft/krijgt. Als de vis zout nodig heeft voor zijn systeem dit in het water toevoegen en kijken of het dan wat beter gaat. Ik weet niet waarom bepaalde vissen zout nodig hebben maar het zou goed kunnen ivm hun waterhuishouding (nieren).
Het zou inderdaad ook goed de darmen of zwemblaas kunnen zijn. Ik weet niet hoe de vis zich voort plant maar kunnen er eitjes of iets dergelijks vast zitten als het uberhaupt een vrouwtje is?
Ik zie wel een witte sliert aan hem hangen. Is dit de natuurlijke kleur van poep? Kleur hangt af van wat je voer. Als de rest donker poept en deze witte/slijmerige sliert kun je ervan uitgaan dat er iets loos is met de darmen. Tracht de vis alleen wat doperwten te voeren. diepvries, in klein bakje water in magnetron even de kook erover, pellen en klein snijden. Velletje niet geven. Als hij dit lust/eet blaast de vis zijn darmen schoon. Erwten laxeerd.
Als zwemblaas is word het erg lastig de vis te redden. Als je zie dat hij nog beroerder gaat zwemmen en schubben als een denne appel uit gaan staan heeft de vis een groot probleem. Als vis zwemblaas probleem heeft zal het zout averechts gaan werken.
Zwemblaas probleem kan allerlei oorzaken hebben en kun je trachten te behandelen als het door een bacterieel probleem komt maar helaas leert de ervaring dat dit vaak niet meer goed komt. Darm problemen kunnen ook door bacterieel komen maar ook door andere zaken dus het is lastig om te bepalen wat het is.
Geen duidelijk antwoord voor je. Het is en blijft moeilijk waar je goed aan zal doen
By the way als niet duidelijk is. je kunt dus geen zout in je aquarium gooien omdat je tetras erin heb zitten. Die gaan hierdoor dood.
Seriously Fish zei:When kept in soft or acidic water, the fish weakens fairly rapidly, frequently indicated by shimmying, fungus, and/or clamped fins. Salt is not necessary, as it is the “hard” minerals (calcium, magnesium) that are crucial to the long-term health of this species.
Dankjewel voor je advies, iedereen ook bedankt voor het meedenken! Kga het proberen met gekookte erwten, kijken of het helptDuidelijk dat er iets interns niet goed is met de vis. Ik denk dat het beste is om de vis even apart te zetten in zodat hij ook even rust heeft/krijgt. Als de vis zout nodig heeft voor zijn systeem dit in het water toevoegen en kijken of het dan wat beter gaat. Ik weet niet waarom bepaalde vissen zout nodig hebben maar het zou goed kunnen ivm hun waterhuishouding (nieren).
Het zou inderdaad ook goed de darmen of zwemblaas kunnen zijn. Ik weet niet hoe de vis zich voort plant maar kunnen er eitjes of iets dergelijks vast zitten als het uberhaupt een vrouwtje is?
Ik zie wel een witte sliert aan hem hangen. Is dit de natuurlijke kleur van poep? Kleur hangt af van wat je voer. Als de rest donker poept en deze witte/slijmerige sliert kun je ervan uitgaan dat er iets loos is met de darmen. Tracht de vis alleen wat doperwten te voeren. diepvries, in klein bakje water in magnetron even de kook erover, pellen en klein snijden. Velletje niet geven. Als hij dit lust/eet blaast de vis zijn darmen schoon. Erwten laxeerd.
Als zwemblaas is word het erg lastig de vis te redden. Als je zie dat hij nog beroerder gaat zwemmen en schubben als een denne appel uit gaan staan heeft de vis een groot probleem. Als vis zwemblaas probleem heeft zal het zout averechts gaan werken.
Zwemblaas probleem kan allerlei oorzaken hebben en kun je trachten te behandelen als het door een bacterieel probleem komt maar helaas leert de ervaring dat dit vaak niet meer goed komt. Darm problemen kunnen ook door bacterieel komen maar ook door andere zaken dus het is lastig om te bepalen wat het is.
Geen duidelijk antwoord voor je. Het is en blijft moeilijk waar je goed aan zal doen
By the way als niet duidelijk is. je kunt dus geen zout in je aquarium gooien omdat je tetras erin heb zitten. Die gaan hierdoor dood.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.