Vreemd gedrag


EllinaCuzo

Well-known member
Lid geworden
10 januari 2016
Berichten
144
Leeftijd
26
Locatie
Antwerpen
Hallo allemaal!

Ik heb 2 sluierstaarten... de bak is ruim genoeg (120×40×35). 1 van de 2 sluirstaarten is nu +/- 10 cm eb de andere is +/-5 cm. Ze zitten nu bijna 6 maanden samen en nooit problemen met gehad.

Nu opeens denkt de grote iets raar want hij jaagt achter de kleine. Hij hapt telkens vlak achter de kont en staart van de kleine.

Ik vraag me af waarom en waarom nu ineens ? Want de voorbije maanden heb ik nooit problemen gehad met deze 2.

Mvg Ellina
 
Laatst bewerkt:
Is paaigedrag. Bij gebrek aan vrouwtje doen mannetjes dit ook onder elkaar. Het happen naar de kont is de hoop dat er eieren op het menu komen:chef:

Vooral nu het wat warmer word krijgen ze er zin in. Kan verder geen kwaad want heeft geen tanden voorin de bek. Ze kunnen wel wat beschadigen door het paaien omdat ze soms nogal op elkaar in gaan beuken. Scherpe ornamenten etc. Eruit halen.
 
Is paaigedrag. Bij gebrek aan vrouwtje doen mannetjes dit ook onder elkaar. Het happen naar de kont is de hoop dat er eieren op het menu komen:chef:

Vooral nu het wat warmer word krijgen ze er zin in. Kan verder geen kwaad want heeft geen tanden voorin de bek. Ze kunnen wel wat beschadigen door het paaien omdat ze soms nogal op elkaar in gaan beuken. Scherpe ornamenten etc. Eruit halen.[

dankje, vandaag lijkt alles terug rustig te zijn tussen die 2. ik hoop dat het zo blijft. ik had er enkel wat schrik voor omdat zo ooit 1 visje opgegeten is geweest en dat wou ik niet weer. toen had ik letterlijk enkel de staartvin onderaan de bodem teruggevonden :eek: ..... nu is alles ok :)
 

Terug
Bovenaan