Vreemd gedrag

M

madmax

Guest
Hallo,

Ik heb een aantal maanden een 2tal koppel guppen aan mijn visbestand toegevoegd, omdat ik bovenin mijn aquarium ook wat vissen wilde hebben. En tot vanmorgen ging dat prima alleen nu zit er constant 1 op de bodem, terwijl de rest gewoon bovenin blijven. Op Zich kan ik verder niets ontdekken aan de vis en hij lijkt ook gewoon goed te kunnen zwemmen, maar vreemd vind ik het wel ?? Kan iemand mij misschien vertellen wat er aan de hand kan zijn.

Groet Madmax
 
Nee.
Moe misschien?

Of met eieren?
 
Bertus zei:
Nee.
Moe misschien?

Of met eieren?

Moe? Nou dan geef ik hem wel een paar dagen vrij :) lol
Nee zonder gekheid ik wacht het wel gewoon even af.
Dank voor je reactie.
 
Het kan zijndat de vis gestresst is of misschien wat verrandert?
 
Een gup die eieren legt Bertus? Guppen zijn levendbarend. Is het een vrouwtjesgup? Dan kan het zijn dat ze zwanger is. Een aantal dagen voor de bevalling gedragen ze zich rustig en hangen vaak een beetje tussen dat planten in. Het visje zou natuurlijk ook ziek kunnen zijn. Ik heb het hier ook wel eens gehad dat een gup dood gaat zonder dat er iets aan te merken of te zien is. Als er meer visjes vreemd gaan doen kun je het beste eerst een goede waterverversing doen. Zijn de waterwaardes wel goed?
 
Twinmootje zei:
Een gup die eieren legt Bertus? Guppen zijn levendbarend.
Als mijn info klopt zijn guppen eierlevendbarend (ovoviviparisch) en daar komen wel degelijk eitjes aan te pas. Dit verschilt van 'gewone levendbarendheid' zoals je bij veel zoogdieren ziet. Zo gek is de opmerking van Bertus dus niet, hij heeft het ook nergens gehad over eieren leggen.

~ Ivo
 
Twinmootje zei:
Een gup die eieren legt Bertus? Guppen zijn levendbarend. Is het een vrouwtjesgup? Dan kan het zijn dat ze zwanger is. Een aantal dagen voor de bevalling gedragen ze zich rustig en hangen vaak een beetje tussen dat planten in. Het visje zou natuurlijk ook ziek kunnen zijn. Ik heb het hier ook wel eens gehad dat een gup dood gaat zonder dat er iets aan te merken of te zien is. Als er meer visjes vreemd gaan doen kun je het beste eerst een goede waterverversing doen. Zijn de waterwaardes wel goed?

Dank voor u antwoord, de waterwaardes zijn goed. En of het een mannetje of vrouwtje is geen idee ? Er zijn nog geen andere visjes die zich vreemd gedragen. dus is het nog even afwachten.
 
Maar dan de vraag, wat is goed?
 
Madmax is het mogelijk een fotootje te plaatsen als die vis nog steeds zo doet?
 
visstisck zei:
Maar dan de vraag, wat is goed?

Speciaal voor jou mijn waardes :)

PO4 0,25 mg/l
NO3 10 mg/l
NO2 0,0 mg/l
PH 8
KH 5
GH 7
CU 0,0 mg/l
FE 0,0 mg/l
NH4 NH3 0 mg/l
 
Lique zei:
Madmax is het mogelijk een fotootje te plaatsen als die vis nog steeds zo doet?

Het zijn niet de beste foto's maar beter krijg ik ze niet sorry !



m0f3.jpg


sx47.jpg


wteb.jpg
 
Na even turen... is het denk ik een mannetje. Doet ie nog steeds zo raar?
Maar die staart. Is die altijd rafelig geweest? Ik kan het mis hebben maar die staart lijkt op 1 van je foto's een soort van gescheurd, kan dat? Check eens of dat verandert of hoe het eruit ziet. Zit er wit op die staart misschien? Wordt ie gepikt of gebeten door andere vissen?
 
De visje is helaas overleden. Bedankt voor jullie reacties in ieder geval !!!!
 
Terug
Bovenaan