Vreemde algdraden op mijn planten

W

WimKl

Guest
Wie weet wat hier aan de hand is.
20170926_095059.jpg

Ik krijg na mijn vakantie een soort pluizen op de bladen van de planten.
Ook blijft er bruine aanslag op achter.
Voor de duidelijkheid heb ik een foto geupload.
( wij hebben kalkvrij water, maar bik het verversen doe ik altijd 50/50 )
Hoor heel graag wat ik moet/kan doen.Bekijk bijlage 82379
 
De pluizen op het blad zijn baardalg, die ontstaan vaak door een te laag/onstabiel co2 gehalte of door een slechte doorstroming.

Voor de bruine aanslag op het blad, is deze makkelijk weg te vegen?

Ik zou zelf eerst de doorstroming in je aquarium controleren? Bewegen alle planten (een klein beetje) in de stroming?
Overigens is baardalg goed te bestrijden door er een beetje easy carbo op te spuiten, maar dat pakt natuurlijk niet de oorzaak aan.
 
Daarbij zie ik nog iets van groene alg of zelf blauwalg. Kun je de waterwaarden meten en een totaaltje van de bak posten met wat meer info over wat je toedient.
 
Ik gebruik co2, dus daar kan het m.i. niet aan liggen.
De bruine aanslag is niet van ht blad af te vegen.
 
Dat zegt niet alles want de circulatie moet ook goed zijn en de de co2 moet niet teveel schommelen. Gebruik je een indicator?
 
Kan het ook zijn dat ik de uitstroom teveel naar beneden heb gericht. Ik heb bijna geen ribbels aan de oppervlakte.
 
dat heb ik ook in beide bakken met co2 niet om verlies tegen te gaan maar je circulatie moet wel goed zijn om dode plekken te voorkomen.
 
Een totaaltje van de bak is handig alsmede de waterwaarden en wat je verder nog toevoegt. Alg krijg je bij tekorten namelijk.
 
Ga ik eerst de uitstroom veranderen. Meer stroming aan de opoervlakte. Nu beweegt alles een beetje.
 
Je kan de circulatie testen met wat diepvriesvoer of wat waterverbeteraar bijvoorbeeld.
 
Goed idee John, ga ik doen
 
Terug
Bovenaan