Vreemde vlek discus


O

OJ

Guest
Ze gaan al twee maanden goed en zitten sinds een paar dagen in een nieuwe bak maar viel me op dat er ineens een vreemde vlek bij 1 van de vissen op de flank zit.

Vertoont verder geen raar gedrag.

36w39NnzkMEPKD1Ss5TIPblR8mGeFAXq.jpeg
 
Heb je kienhout in de bak, lijkt een schaafwond. Gebeurd weleens bij een schrikreactie.
 
Ja, heb ik maar niet veel. Ze zijn wel erg schrikkerig in de nieuwe bak.
 
Is logisch, alles is voor de vis ook nieuw.
 
Nog tips om dit te voorkomen of te behandelen?
 
De vissen zullen aan de nieuwe omgeving moeten wennen, niet met deuren slaan of plots voor de ruit opduiken.
Het heeft even tijd nodig, nadeel van oa discus schrikt er 1 gaat de rest mee.
En behandelen, het is niet rood en/of vurig verdwijnt vanzelf.
 
Brandwond van de verwarming?

De wond ziet er wel schoon uit.
 
Wond ziet er uitermate schoon uit ja. Ze zitten wel regelmatig in de hoek van de verwarming.
 
Ik heb toevallig net zulke vlekken op een Sleutelgatcichlide en denk zelf aan gatenziekte. Volgens mij zijn de symptomen daarvan vlekken / gaten op de kop en/of het zijlijnorgaan. Ben niet zeker maar vraag even aan Marcje1968 die weet alles over / van Discussen.
 
Nee dit is geen gatenziekte. Brandwond is zeker een optie.
 
Ik zou een beschermhoes om die verwarming doen.
 
En ik zou zeker de flits uitzetten met het maken van een foto.

Daarnaast is het poetsen van de ruit ook wel handig, dan zie je de brandvlek beter tussen alle vlekken op het glas :p
 
H� sorry Rob, zie nu pas dat jij al had gereageerd. Nu Marc ook nog, dus ik ga terug in mijn hoek hahaha.
 
AadMec zei:
H� sorry Rob, zie nu pas dat jij al had gereageerd. Nu Marc ook nog, dus ik ga terug in mijn hoek hahaha.
Niks ervan :D ook jij bent gewoon nodig met je frisse kijk op de zaken :thumbs:
 
Hahaha maar jullie zijn DE discuskenners volgens mij.
 
Marcje1968 zei:
AadMec zei:
H� sorry Rob, zie nu pas dat jij al had gereageerd. Nu Marc ook nog, dus ik ga terug in mijn hoek hahaha.
Niks ervan :D ook jij bent gewoon nodig met je frisse kijk op de zaken :thumbs:

Whahaha.... :computer:
 
Ik bekijk nu de foto op een normale PC (ipv de mobiele telefoon) en zie dat de (witte) vlekken waar ik dacht dat het om ging inderdaad vlekken op het glas zijn !!!
 
De vis hersteld bizar snel, niks meer te zien van het litteken. Nu kwam ik er gisteren achter dat een ancitrus soort die ik van iemand gekregen had ook op de zei van de discus vastgeplakt zat, snel de ancitrus apart gezet. Misschien was dit wel het probleem.
 

Terug
Bovenaan