Wat is er nieuw

vreemdganger tussen mijn vuurtjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter EdwinLelystad
  • Startdatum Startdatum
E

EdwinLelystad

Guest
Vanmiddag zag ik in een oogwenk ineens een vreemde garnaal in mijn bak.
Dus voordat ie wegdook onder het hout snel mijn telefoon gepakt en foto gemaakt. Dus niet al te beste kwaliteit vrees ik.

398265pene_0_84_20150718_193428.jpg

997581pene_0_84_20150718_193442.jpg

928413pene_0_84_20150718_193448.jpg

Nou vroeg ik me af?? wat is dit voor een garnaal??

Ik heb vanaf het begin af alleen vuurgarnalen in de bak zitten en 2 of 3 verdwaalde crystal reds (buiten de andere dieren om dan)

Is dit gewoon een mislukte vuurgarnaal of wat?

Ben benieuwd wat jullie denken.

Edwin.

Ik zie bepaalde kenmerken van een slecht Bijtje en een Tijgergarnaal. Lijkt me een kruising.
Moet deze in de bak geboren zijn denk je??

Dank je John...ik heb werkelijk GEEN IDEE waar die vandaan moet komen.
Lijkt me dat ie in de bak geboren is want de bak is helemaal leeg geweest met de start.
En daarbij hadden de vorige eigenaren geen garnalen.

Ik zie hem nu pas voor het eerst...

Wacht even....denk denk ..auw auw....de mensen waar ik 4-5 maand geleden mijn vuurgarnalen heb gehaald waren aan het expirimenteren met verschillende garnalen soorten in de hoop een nieuw (duur) soort te kweken...

(leken me een beetje uitkering-trekkers die wat willen bijverdienen met een nieuw soort garnaal maar dat terzijde)

Mogelijk dat er dan een eitje van hun is meegekomen en dat ik hem nu pas voor het eerst zie!?!?!

Nou ja..zolang het geen kwaad kan vind ik het prima en lekker laten zitten.

Dat is ook een methode 😀 van alles in een bak knikkeren en wat eruit komt een "nieuwe soort" noemen.
Ik stel voor dat we voortaan op dit forum elke kruising een "nieuwe soort" noemen 😀

Ik denk eerder dat er een heel klein jong bij heeft gezeten die je nu pas ziet. Hele kleintjes hebben amper kleur dus dat zou kunnen.

EdwinLelystad zei:
(leken me een beetje uitkering-trekkers die wat willen bijverdienen met een nieuw soort garnaal maar dat terzijde)

Waarom deze opmerking ??? Is niet echt van belang voor deze post en zoiets maar roepen en mensen zonder bewijs beschuldigen van fraude kan toch echt niet lijkt mij

AquaVISie zei:
EdwinLelystad zei:

Waarom deze opmerking ??? Is niet echt van belang voor deze post en zoiets maar roepen en mensen zonder bewijs beschuldigen van fraude kan toch echt niet lijkt mij

Je hebt wel een puntje. Ik heb ook een tijd ongewild in een uitkering gezeten. Was niet zo dat ik dat voor mijn lol deed.

ik vind het eerder een babaulti garnaal dan een tijger of bijen kruising.

Ja wat kleur betreft heb je ook wel gelijk. Allen die strepen heb je dan nog weer.

Aquavisie en Dennis..
Wie zegt dat ik een NEGATIEVE opmerking maak dan??
Ik heb zelf ook een uitkering getrokken en je mag gewoon LEGAAL wat bijverdienen met een uitkering hoor..
Denk dat jullie het zelf negatief lezen en ik had zelf al erbij gezet MAAR DAT TERZIJDE...
dus ga er dan ook niet op in.

John en Julius..
Bedankt voor jullie reactie...Ik laat het beesie gewoon zitten natuurlijk..vind het wel een mooie combi dat zwart met gele.

Yep dat kon de winnaar nog wel eens zijn..leuk!! beetje jammer dat ie in zijn/haar eentje is...dus meer zal ik er niet van krijgen maar ach...als het beesie het maar naar zijn/haar zin heeft.

EdwinLelystad zei:
Aquavisie en Dennis..
Wie zegt dat ik een NEGATIEVE opmerking maak dan??
Ik heb zelf ook een uitkering getrokken en je mag gewoon LEGAAL wat bijverdienen met een uitkering hoor..
Denk dat jullie het zelf negatief lezen en ik had zelf al erbij gezet MAAR DAT TERZIJDE...
dus ga er dan ook niet op in.

John en Julius..
Bedankt voor jullie reactie...Ik laat het beesie gewoon zitten natuurlijk..vind het wel een mooie combi dat zwart met gele.

Ik wilde je niet in het harnas jagen hoor, ik vond het alleen een beetje cru. Meer niet 🙂 En als je het niet zo bedoelde, zo kwam het op mij over en heb ik dat verkeerd beoordeeld.

jessicapilon zei:
Zo is dat.

Jammer voor John dat het geen prijsvraag was zeg 😉.

Ik heb waarschijnlijk een fles wijn verloren aan Aad 😀 , dus wel slim om dat vooraf even te melden als je zeker bent 😉

Hoi Edwin
De garnaal lijkt op een neocaridina tiwarii , oftewel wildkleur cq regenbooggarnaal , heb zelf de wildkleur ook ,soms hebben ze strepen soms niet
Vuurgarnalen zijn ook eigenlijk uitgeselecteerde wildkleurgarnalen, dus kan er ook wel eens een garnaal tussen zitten die met de kleur terugvalt.
Groeten Bassie

Hoi John.
Ik houd het op neocaridina tiwarii , hobbykwekers.nl ,vind ik een slechte site,staan behoorlijk wat onwaarheden op ,en dat er iemand op dit forum bestrijd dat een soort al dan niet bestaat zal wel ,op fora staat zoveel geschreven wat niet waar is,ook op dit forum,fora zijn voor mij geen deugdelijke imformatiebron,die databasegek heeft volgens mij wel kloppende informatie
Voor mij ook nieuw dat er 2 soorten regenbooggarnalen zijn ,heb het ff goed doorgelezen , en tis heel makkelijk de caridina heeft een streep op de rug en de neocaridina hetropoda tiwarii niet, 2 verschillende soorten garnalen die allebei regenbooggarnaal worden genoemd,inderdaad een beetjd verwarrend.
Wat me ook opvalt aan de fotos op database is dat de garnalen een dekkende kleur hebben terwijl de garnalen die ik als neocaridina heteropoda tiwarii(wildkleurvuurgarnaal,regenbooggarnalen,toernooigarnaal)heb gekocht transparant zijn en geen streep op de rug hebbem.
Dat de garnalen die ik als tiwarii heb gekocht regenbooggarnaal worden genoemd kan ik me goed voorstellen,ze hebben nogal een soort van kameleoneffect,gele appelslakken erin en ze kleuren wat geel, een blauw netje erin en ze kleuren wat blauw,nu heb ik er gister een oranje bloempotje ingelegd en een rood plantje in gezet,eens kijken hoe ze daar op reageren.
Denk dat als de garnaal een nakomeling van de vuurtjes is het niet anders kan zijn dan een neocaridina .
Groeten Bassie

Bassie wat is volgens jou het verschil tussen de genera caridina en neocaridina?

Wat ik wel weet is dat er veel discussie is over namen en soorten.
Ik zit daar ook niet zo in maar een Vuurtje is geen familie van de Babaulti.
Volgens mij is dat wat ik had willen zeggen 😉. De Babaultis hebben ook een hele andere bouw. Ik heb zelf destijds de groene gehad.
Je wordt toch gek van al die soorten en namen 😀 :help:.

zijn groene babaulti leuke garnalen?
deze hebben toch ook een soort waaiers?

Ja de kleur sprak me aan maar ze hebben geen waaiers hoor. Zijn ongeveer het formaat van een Vuurtje.

@maschaenivo , er zijn wel meer verschillen tussen beide genera,maar daar had ik en dit topic niet over,het ging over wat voor garnaaltje dat zou zijn, en ik denk neocaridina tiwarii ,omdat ie behoorlijk lijkt op min wildkleur.
En naampjes worden door iedereen anders gebruikt,net zoals gradaties.
Groeten Bassie

Ja dat zie je zowel bij garnalen gebeuren als net zo bij bijvoorbeeld de algensoorten.
Dat kan flink verwarring geven soms.

o jeetje wat heb ik nou weer aangericht allemaal met mijn vraag.hahaha.

Haha, niks om spijt van te hebben hoor. Jij kan er niks aan doen dat er soms verwarring ontstaat door de benamingen. Dit kom je vaker tegen bij onze hobby.

basssiedtc zei:
Hoi John.
Ik houd het op neocaridina tiwarii , hobbykwekers.nl ,vind ik een slechte site,staan behoorlijk wat onwaarheden op

Groeten Bassie

Ongetwijfeld staan er op de ruim 2000 pagina's met foto's en informatie hier en daar wat gegevens die door de tijd zijn ingehaald. Welke gegevens zijn naar jouw mening onwaar zodat ik een en ander kan aanpassen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan