Wat is er nieuw

vriend van de cory zijn 80 en 60 cm bakkie

• Onderwerp starter Onderwerp starter vriend van de cory
  • Startdatum Startdatum
V

vriend van de cory

Guest
Beste forumleden, ik heb al een album van mijn 1m, maar dacht dat het wel leuk zou zijn om mijn 60 en 80cm ook te delen .

upload_2017-7-11_21-3-38.png

Dit is mijn 80cm, die is nog niet helemaal af, en nog een beetje troebel omdat we hem net helemaal hebben omgegooid 🙂 .
In augustus ga ik andere plantensoorten bestellen om het wat groener te maken.
Morgen ga ik ook eens de bodem afhevelen.

upload_2017-7-11_21-4-9.png
$

Dit is mijn 60cm. Echt de makkelijkste bak die ik heb , want ik doe er niets van plantenvoeding in, en niets van vloeibare koolstof.
Het belgisch groen groeit ook als gek, dus het enige wat ik hier moet doen is af en toe de planten wat uitdunnen en de filter proper maken.

Vind de lay out van de 80 cm wel erg mooi, ook lekker robuust met die breukstenen als ik het goed heb?:S
Denk als alle plantjes zich mooi gehecht hebben en volledig gegroeid zijn dat het een zeer mooi effect zal geven.
Je 60 cm komt in eerste instantie lekker wild over, en zo te zien groeit het Belgisch groen als een speer!
Ik had ook vroeger Belgisch groen en ik kon het elke week wel inkorten, maar het is zeker een mooi plantje!

Jup het is inderdaad breuksteen!
Daar hoop ik ook op. Ik ga er in de toekomst ook nog wat anubias tussen zetten. En hier en daar misschien een hoopje mos. Maar heb geen van beide in huis voor de moment .
De 60 cm noem ik dan ook mijn jungle 😉. Belgisch groen groeit inderdaad echt gek hard, als ik het niet uitdun gaat hij zelfs boven water groeien.

Hele mooie bakken hoor :petjeaf:Maar word in je 80 cm de inlaat van het interne filter niet erg geblokkeerd door je scape?

Nee 😉
Ik kan het niet fotograferen jammer genoeg maar heb achter de breuksteen grote stenen gelegd die ik niet gebruikte, zodat ik genoeg breuksteen had voor de rest.
Tusse de inlaat onderaan en de grote "opvulsteen" zit en 4tal cm water , en tegen het achterste raam is er niets van steen .

Hier word een mens nou echt vrolijk van dat we 2 zo'n mooie bakken zien en dat je er bijna niets voor hoeft te doen das lekker makkelijk.:petjeaf:

Hier word een mens nou echt vrolijk van dat we 2 zo'n mooie bakken zien en dat je er bijna niets voor hoeft te doen das lekker makkelijk.:petjeaf:
Hehe , inderdaad 😉 . In beide bakken zitten ook niet al teveel vissen dus moet ik niet zo vaak water verversen 😛

Erg mooie bakken.
Bij wilt het Belgisch groen nooit groeien

Zeker dat het dan belgisch groen is ?
Het enige wat het nodig heeft is licht, en dat moet niet eens veel zijn 😉

zal het lijstje even copy pasten 😉 .

2 Anubias mini 3,55 € 7,10 € 0,40
2 Pogostemon helferi AANBIEDING Per stuk 2,50 € 5,00 € 0,28
3 Sagittaria subulata 2,25 € 6,75 € 0,38
2 Staurogyne Porto Velho 3,00 € 6,00 € 0,34
1 Cryptocoryne nevellii 2,50 € 2,50 € 0,14
1 Monosolenium tenerum cup 50cc 2,95 € 2,95 € 0,17
1 Vesicularia dubyana/Javamos 125cc Per bakje 2,75 € 2,75 € 0,16
1 Microsorum pteropus Trident Per stuk 4,95 € 4,95 € 0,28

2 Anubias mini 3,55 € 7,10 € 0,40
2 Pogostemon helferi AANBIEDING Per stuk 2,50 € 5,00 € 0,28
3 Sagittaria subulata 2,25 € 6,75 € 0,38
2 Staurogyne Porto Velho 3,00 € 6,00 € 0,34
1 Cryptocoryne nevellii 2,50 € 2,50 € 0,14
1 Monosolenium tenerum cup 50cc 2,95 € 2,95 € 0,17
1 Vesicularia dubyana/Javamos 125cc Per bakje 2,75 € 2,75 € 0,16
1 Microsorum pteropus Trident Per stuk 4,95 € 4,95 € 0,28
Bedankt. Wat is telkens het laatste getal ? zijn dat de verzendkosten die er dan bij komen ?

Als iemand nog suggesties heeft voor een schooltjes vis voor de 60cm, laat maar horen 😉

Aan de hemelse pareldanio heb ik ook al gedacht , die kan nog bij de luipaard danios die er nu in zitten
Ik dacht verder misschien nog aan een soort rasbora

Hemelse Parel Danio zijn super mooie visjes of de Blauwe congozalm ook schitterend.

Ik zou de Blauwe Congozalm (Phenacogrammus Interruptus) niet in een 60 cm houden hoor, 120 cm lijkt me beter gezien het actieve zwemgedrag.

Dus geen congozalm
Maar de galaxy rasbora wou ik al in de 80 cm
In de 60 ben ik er nog niet uit

Vind ik niet zo erg, als ze gaan scholen met de luipaard danios gaat dat wel leuk zijn 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan