Vriendjes voor Betta?

  • Onderwerp starter Lise en de visjes
  • Startdatum

L

Lise en de visjes

Guest
Hoi!

Lange tijd geleden alweer zeg :)
Mijn Betta man heb ik in november 2013 aangekocht.
Hij zwemt sindsdien rond in een 15L bakje.
Van de zomer gaat mijn kapotte PC van mijn kamer weg en heb ik dus plaats voor een aquarium van 20L voor Charles Darwin.
Ik vind dat hij er nu zo eenzaam uitziet in de 15L. Daarom wil ik hem in de 20L graag wat vriendjes geven.
Ik heb nog twee jonge guppenmannen in mn 60L maar die gaan een te grote en mooie staart krijgen dus dat durf ik niet.
Welke visjes zouden bij Charles in de 20L kunnen zwemmen?

Groetjes!
 
Vuurgarnalen?
 
Ja, vissen voer!
Hou hem voorlopig dan alleen,in 15 l.
 
15 of 20 liter is naar mijn mening leuk voor een bos bloemen, maar niet voor vissen. Vind het maar sneu..... Kan in ieder geval niks bij.
 
Lise en de visjes zei:
Ik vind dat hij er nu zo eenzaam uitziet in de 15L.
"Eenzaam uitzien", hoe moeten we dat ons voorstellen?

~ Ivo
 
Goldie83 zei:
15 of 20 liter is naar mijn mening leuk voor een bos bloemen, maar niet voor vissen. Vind het maar sneu..... Kan in ieder geval niks bij.

In andere landen houden ze Betta's in jampotjes, ik vind 20L al heel mooi voor een Betta, hij heeft nu al lekker veel zwemplaats.
 
Lenny leonard zei:
Vuurgarnalen?

Lijkt me leuk maar ik denk dat de betta ze dan zal opeten...
 
Mascha&Ivo zei:
Lise en de visjes zei:
Ik vind dat hij er nu zo eenzaam uitziet in de 15L.
"Eenzaam uitzien", hoe moeten we dat ons voorstellen?

~ Ivo

Gewoon dat hij helemaal alleen in zn bakje zwemt, zonder andere visjes. ;)
 
Lise en de visjes zei:
Goldie83 zei:
15 of 20 liter is naar mijn mening leuk voor een bos bloemen, maar niet voor vissen. Vind het maar sneu..... Kan in ieder geval niks bij.

In andere landen houden ze Betta's in jampotjes, ik vind 20L al heel mooi voor een Betta, hij heeft nu al lekker veel zwemplaats.


Ja, en waarom? Omdat ze niet bij elkaar kunnen.

Daar is zijn naam ook naar,he.kempvis.
 
Welja, is een aqua van 20L al niet zeer fijn voor een kempvis dan?
 
Jawel,maar zet je er wat bij,zal het oorlog worden.
 
Tja in dat bakje zou ik er niks bij doen hoor en al helemaal geen garnalen.
Ik heb zelf ivm jongen 2 vrouwen uit nood in een 60cm bij 7 Panda s in met 2 Pauwooggrondels.
Dat gaat verder prima maar een man zal veel feller zijn denk ik.
Maar in zo n heel klein bakje zou ik de vis gewoon alleen laten hoor. Heel veel mensen houden een betta alleen in een kleine bak van dat formaat of iets groter.
 
Lise en de visjes zei:
Mascha&Ivo zei:
Lise en de visjes zei:
Ik vind dat hij er nu zo eenzaam uitziet in de 15L.
"Eenzaam uitzien", hoe moeten we dat ons voorstellen?

~ Ivo

Gewoon dat hij helemaal alleen in zn bakje zwemt, zonder andere visjes. ;)
Betta mannen leven van nature al een solitair bestaan. Eenzaam zijn ze niet zo snel.
Sterker nog: dit bakje is al krap dus de kans is aanzienlijk dat meneer medebewoners niet zal accepteren.

Lise en de visjes zei:
Goldie83 zei:
15 of 20 liter is naar mijn mening leuk voor een bos bloemen, maar niet voor vissen. Vind het maar sneu..... Kan in ieder geval niks bij.

In andere landen houden ze Betta's in jampotjes, ik vind 20L al heel mooi voor een Betta, hij heeft nu al lekker veel zwemplaats.
De meningen over of zo'n formaat enigszins volstaat zijn al bijzonder verdeeld, dus 'lekker veel' is het sowieso niet.

Bovengenoemde twee zaken beiden een reden om het zo te laten.

~ Ivo
 
Zie dat ik een foutje heb gemaakt in mn begintopic waardoor al deze reacties over te klein onnodig waren, sorry, mijn schuld ;)

Charles zit nu dus in een 15L, en krijgt van de zomer een aquarium van rond de 40-60L, in een kubus vorm.
Zouden er in een 40-60L wel andere kleine, rustige schoolvisjes bij mogen?
 
Dan is het ineens een heel ander verhaal. Al biedt 60 liter het nodige aan opties extra.

~ Ivo
 
En wat denk je?
 
Kijk maar eens in de fotoalbums van mijn 64 en 54 liter bakken, ik heb in beide bakken een Betta man zwemmen, in de ene bak samen met Paracheirodon simulans, 2 regenboogjes en 2 dwergklauwkikkers en in de andere bak samen met Danio margaritatus en Petruichthys sp. 'rosy'.
 
Lise en de visjes zei:
Lenny leonard zei:
Vuurgarnalen?

Lijkt me leuk maar ik denk dat de betta ze dan zal opeten...

Oh mijn opa heeft wel een 30 cm bakje met 1 betta man en een stuk of 10 tijgergarnalen
 
Ik heb hier een Betta bij mijn Crystal Reds, en hij doet ze niks. Het ligt maar net aan het karakter van de Betta, die kan erg verschillen. Mijn beide Crowntails hoef ik niet bij garnalen in te zetten, maar mijn Veiltail is zo'n doetje, die kan er gerust bij in :D
 
Cory, s passen prima bij een betta en zijn ook leuke bewoners.
 

Terug
Bovenaan