Wat is er nieuw

Vriendjes voor mijn sluierstaarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chacheboo_fishkeeper
  • Startdatum Startdatum
C

Chacheboo_fishkeeper

Guest
6062A29F-5EDB-4808-92DC-0F4EC6CD8C19.jpeg

hallo visliefhebbers.

Ik heb een 4e bak op de kop getikt. Ruim 450 liter met een paar sluierstaarten erin.
kunnen er nog een paar andere vissoorten in? Temperatuur staat op 24 graden.
Is wel mooier als er nog wat anders in kan, maar ik wil niet dat de sluierstaarten er de dupe van worden, door voeding die afgepakt wordt bijvoorbeeld.
volgende week komt er een sterkere filter. Die hebben ze wel nodig, aangezien sluierstaarten vervuilers zijn. In heb de sunsun 704B besteld met uv, iemand ervaring met deze?
Heel erg bedankt voor jullie advies alvast ??

Laatst bewerkt door een moderator:
Op deze temperatuur (en met goede voeding en verzorging) gaan ze snel groot worden.
Heb je binnen enkele maanden joekels van 20cm en meer zwemmen. Daar zal niet veel anders meer bij moeten

@Vis&versa ik had begrepen dat echt kamertemperatuur toch te koud zou zijn voor sluierstaarten, vandaar die thermostaat op 24 graden. Raden jullie aan om die thermostaat eruit te halen? Wil echt het beste voor mijn beestjes

@Vis&versa ik had begrepen dat echt kamertemperatuur toch te koud zou zijn voor sluierstaarten, vandaar die thermostaat op 24 graden. Raden jullie aan om die thermostaat eruit te halen? Wil echt het beste voor mijn beestjes
Alles tussen 10 en 30° kunnen ze prima hebben.
Maar hoe hoger hoe sneller ze leven en dus ook groeien.

Aha oké, het is ook het verschil tussen temperatuur dat ik gewend ben door mijn tropische bakken en discus-bak die 31 graden is. Hierdoor lijkt de sluierstaartbak ontzettend koud ?. @Vis&versa wat vindt je trouwens van de sunsun filter met uv? 2000l/h?

Aha oké, het is ook het verschil tussen temperatuur dat ik gewend ben door mijn tropische bakken en discus-bak die 31 graden is. Hierdoor lijkt de sluierstaartbak ontzettend koud ?. @Vis&versa wat vindt je trouwens van de sunsun filter met uv? 2000l/h?
Ik heb geen persoonlijke ervaring met sunsun.
Ik heb wel al gehoord dat ze zeer snel stroming verliezen. (de oudere modellen).

Ik vind het persoonlijk wel eng hoe de stekker dozen erbij hangen.

Mvg ronald

zijn het er 7? Is toch een behoorlijk aantal toch? en ze groeien nog door. 😎

Volgens mij kan er alleen appelslak bij sluierstaarten.
Ik heb er een ancistrus bij zitten. Maar dit zijn ook grote vervuilers, dus bij 50 l per vis telt die zeker mee. En mijn ancistrus is nogal territoriaal, dus af en toe is het knokken geblazen onder voertijd. Ik heb ook een Anetome helenaslak om de poelslakken in toom te houden, want die komen soms met plantjes mee en die wil ik niet in de bak.

Maar met zo veel sluiers zal het wel snel krap worden...

Waarom zit de Discus op 31?

Ik vind het persoonlijk wel eng hoe de stekker dozen erbij hangen.

Mvg ronald
Deze heb ik weggehaald, inderdaad heel stom.

zijn het er 7? Is toch een behoorlijk aantal toch? en ze groeien nog door. 😎

ja klopt, en ze groeien door. Denk dat ik het toch hierbij laat. Wil ze niet teveel belasten.

Waarom zit de Discus op 31?
Zit al een paar jaar standaard op 31, ooit advies gekregen hierover en sindsdien zo gelaten. Ervaar geen problemen op deze temperatuur.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan