Vrije kweek pauwooggrondel


Baktor

Member
Lid geworden
30 juli 2020
Berichten
24
Leeftijd
39
Sinds een aantal maanden heb ik 2 mannelijke en 3 vrouwelijke pauwooggrondels. Ze zitten alleen in een bak met wat garnalen en slakken. In mijn bak zitten veel lage en hoge planten, hout, en een gestapelde rots. Nu hoef ik niet heel fanatiek te kweken maar het lijkt me leuk als er wat kleintjes groot worden. Nu is er echter een probleem. De mannetjes verstoppen zich zo goed dat ik zelfs een keer mijn bak half op de kop heb gezet omdat ik dacht dat ze dood waren. Ik vond ze niet. Een paar dagen later zwommen ze plotseling weer met z’n 5en rond. Nu heb ik ze al een week niet meer gezien.

Ik heb 1 keer een jonkie gezien maar daarna ook niet meer. Hoe kan ik nu op tijd de jongen voeren als ik niet weet dat ze er zijn? De vrouwtjes zijn bijna altijd zichtbaar en het is goed te zien dat ze soms wel en soms niet eitjes bij zich dragen.

wat zeggen jullie, maakt het kans of gewoon accepteren dat ik ze niet vaak zie en misschien nooit jonkies krijg omdat ze gewoon opgegeten worden.
Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je een linkje van deze vis want ik kan daar niets op vinden onder deze naam.
 
Wat erg zeg. Was in de tuin bezig en heb er een halve vlinder van gemaakt... pauwooggrondel moet het natuurlijk zijn.
 
wat zeggen jullie, maakt het kans of gewoon accepteren dat ik ze niet vaak zie en misschien nooit jonkies krijg omdat ze gewoon opgegeten worden.
Ik heb 1 man en 2 vr gehad en meestal zag ik ze wel voor bij het glas boven de bodem. Ik weet niet hoe groot de bak is maar misschien dat 2 mannen onderling voor wat troubles zorgen. Zelf heb ik in een grotje enkele keren eitjes gehad maar steeds aten de ouders de eitjes op en ik heb ook nooit nakomelingen gezien dus.
 
Vandaag weer een paar jongen zien zwemmen. Misschien hopen dat het een keer goed gaat.
 
leuk suc6 met de kweek heb je ook foto ?
zijn ze levend barend of leggen ze eiren?
 
Ik wou een foto maken maar toen werden ze opgejaagd en toen vond ik ze niet meer. Ze zijn heel klein, denk 2 mm ofzo en heel dun. Je ziet ze amper. Ik zag bij toeval toen ik water ging verversen dat er iets bewoog in de emmer. Daardoor wist ik dat er weer jonkies waren.
 
Ik weet inmiddels dat ze allemaal onder het filter van de pomp zitten. Stuk of 20 kleintjes gezien. Of ze het daar vandaan redden weet ik niet maar geen idee hoe het anders moet.
 
Zo waar één kunnen vastleggen. Een garnaal erbij zodat je kan zien hoe klein ze zijn.
 

Bijlagen

  • 39B576A8-F3ED-4937-A1C4-A01EF837AEDB.jpeg
    39B576A8-F3ED-4937-A1C4-A01EF837AEDB.jpeg
    257 KB · Weergaven: 97
En een filmpje
 

Bijlagen

  • IMG_1153.MOV
    137.2 MB

Terug
Bovenaan