vrouw honinggoerami valt man aan


kaan

Well-known member
Lid geworden
17 juni 2018
Berichten
64
Leeftijd
44
mijn koppeltje honinggoeramies zijn soort van aan het vechten of elkaar aan het uitdagen want de vrouw achtervolgt de man de hele tijd totdat ze hem uit het oog verliest en daarna gaat het gewoon weer verder wat moet ik doen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik zou een filmpje kunnen maken maar ik weet niet hoe ik het moet plaatsen
 
ok ga ik nu doen
 
Klinkt alsof je twee mannen te pakken hebt.
de 'vrouw' heeft duidelijk afgeronde vinnen maar krijgt soms wel zwarte anaal vin lichtjes misschien wel blauw
 
Vrouw in kwestie is slecht te zien. Wat me wel opvalt is dat je weinig schuilplaatsen hebt, geen achterwand (stuk zwart folie helpt al) en geen drijfplanten, wat met labyrinthvissen echt wel een must is.
 
ik heb 80 procent drijfplanten ik maak een video waar de vrouw duidelijk is te zien

EDIT: 80% drijfplanten iets met natans
 
ik heb inderdaad weinig schuilplaatsen maar ik heb er planten uitgehaald en nieuwe bestelt zoals (ik weet alleen Engelse naam) swordplant
 
Video gepauzeerd op 5 seconden, ik zie daar toch een puntige rugvin. Helemaal op het einde net zo. Ik denk dat je twee mannen hebt, en in een kleinere bak gaat dat inderdaad niet goed.
 
Ik ben het met Ben eens en zag ook die rugvin al. Met de huidige inrichting zal dit gedrag alleen maar bevordert worden.
 
ik heb ook een goede foto weet alleen niet hoe je deze post
 
20180722_141627.jpg
 
het gedrag begint over te gaan en nu volgen ze elkaar rustig(koppelachtig waar de een is is de ander ook) ik denk dat het maximaal 30 minuten duurde
 
Bij mijn weten is het in de paartijd normaal de man die de vrouw opjaagt als hij paren wil. En aangezien met deze temperaturen (boven de 24 graden) de man in paarstemming zal zijn, vind ik dit zeer vreemd gedrag mocht je inderdaad een man en vrouw hebben. Uitgaande van het gedrag zeg ik dat de 'vrouw' ook een man is.
 
Maar goed de man wil dan met een man paren dus:stars:. Rare vogel, maar ik denk ook dat het 2 mannen zijn.
 
Ik ben 90% zeker dat je twee mannen hebt. De rugvin is zeker niet afgerond.
Mijn vermoeden is dat het een kleurvariant is, waarbij je dus de honingkleur niet zult zien en ook de zwarte borst is bij veel kleurvarianten niet aanwezig.
 
Ik zou beide mannen houden want die kleurvariant is toch wel uniek en heeft niet iedereen.
Als je het geluk hebt van 2 aquariums te bezitten dan kun je beide apart steken en 2 vrouwtjes halen.
 
Ik zou beide mannen houden want die kleurvariant is toch wel uniek en heeft niet iedereen.
Als je het geluk hebt van 2 aquariums te bezitten dan kun je beide apart steken en 2 vrouwtjes halen.
2 Mannen honinggourami in dezelfde bak is een heel slecht plan, zeker in een kleine bak.
In 2 bakken kan uiteraard wel, maar haal je een wildkleur vrouw dan is eventuele nakweek zo goed als zeker gewoon wildkleur.
 
2 Mannen honinggourami in dezelfde bak is een heel slecht plan, zeker in een kleine bak.
In 2 bakken kan uiteraard wel, maar haal je een wildkleur vrouw dan is eventuele nakweek zo goed als zeker gewoon wildkleur.
Denk datje mijn antwoord niet goed gelezen hebt want ik bedoel wel dit;
Als je het geluk hebt van 2 aquariums te bezitten dan kun je beide apart steken en 2 vrouwtjes halen.
 

Terug
Bovenaan