Vrouwtje Aspidoras taurus zet eitjes af


Cory

Well-known member
Lid geworden
30 juni 2006
Berichten
747
Locatie
Rotterdam
Vanmiddag zag ik een vrouwtje Aspidoras taurus eitjes afzetten op een blaadje van mijn Javavaren. Hierbij een foto van de twaalf afgezette eitjes, voor ik het blaadje uit de bak haalde en in een kweekbakje zette. En een filmpje van het afzetten zelf.
2-eitjes-IMG_1380.JPG


 
Mazzelaar Spontane kweek of heb je er op aangestuurd?

Leuk filmpje.


Groetjes John.
 
Super mooi!
Ik zie nog geen kern in de eitjes, dus twijfel of ze wel bevrucht zijn, maar dat zie je snel genoeg.
Succes!
 
Ja, het is een spontane kweek. Het was erg leuk om te zien, dat telkens terugkeren naar dat ene blaadje om op af te zetten.

Deze eitjes zijn echt net afgezet. Ik weet niet beter dan dat ze er altijd zo uitzien na afzetting.
 
IMG_1487.JPG

Vier visjes heb ik over. Ik had in het begin het kousje vergeten om het filtertje te doen, waarmee ik de eitjes van zuurstofrijk water voorzag. Dom, maar ik was wat gehaast. Ik doe niet zo veel als eerdere keren. Geef zeer kleine hoeveelheden fijn droogvoer, en Artemia Quick. In het begin wat Liquifry 1. Laat het in een kweekbakje met wat zand, kiezeltjes, en plantjes wat meer aan ze over;). Ik probeer zodirect een foto van het bakje te plaatsen waarop je als je goed kijkt in de buurt van het snoer van het verwarmingselement twee visjes ziet.
 
Heb ook meervallen die eieren hadden gelegd, zag er later tientallen zwemmen.
Niet allemaal hebben ze het overleefd, alleen de sterke vissen zijn er nog steeds.
Het was weer tijd om mijn filter schoon te maken en daar heb het ik dus nog 13 vissen uitgehaald die waren gegroeid in de 4 maanden.
Van de 13 leven er 12 nog, en dit is al bijna een jaar terug.
Het kan dus zijn dat ze nog in je filter rond zwemmen :)
 
Je bedoelt in het interne filter van mijn Vision 450, of zelfs mijn externe filter (Eheim)? Want ik had het hierboven over het kleine filtertje in het kweekbakje. Daar zaten ze niet in.
Ik heb al vaker eitjes en kweekjes van mijn Aspidorasjes gehad, maar nog nooit bij het verschonen van die 2 grotere filters kleintjes gezien. Maar wie weet! Ik ga nog beter opletten.
 
Yes bedoelde je grote filter.
Bij mij hebben er toen 13 overleefd, ze hebben dus 4 maanden in m'n JBL 1901 filter rond gezwommen.
En nu na een jaar zijn er nog 12 over.

Btw toen ik filter aan het schoonmaken was schrok ik me echt dood had niet verwacht vissen aan te treffen.
Zag opeens wat bewegen langs mn hand haha.
 
Btw toen ik filter aan het schoonmaken was schrok ik me echt dood had niet verwacht vissen aan te treffen.
Zag opeens wat bewegen langs mn hand haha.

Heel herkenbaar dit :D

Ik schrok me de eerste keer ook een hoedje toen ik cory baby's in mijn filter tegen kwam hihi.
 

Terug
Bovenaan