Vrouwtje betta bijt mannetje


A

Ayaromaysa1

Guest
Ik heb sinds kort een vrouwtje’s betta vis en ik heb toevallig gezien dat ze de mannetje halfMoon dummy betta de hele tijd zit te bijten en zijn staartje aan het kapot bijten is. Ook laat ze bijna niet los tot ik zelf met m’n handen haar aanraak. Wat kan hier van de reden zijn?

ik heb fotos gemaakt die kan je beneden zien! Ik ben hier echt van geschrokken!
 

Bijlagen

  • 05EE7877-1418-410F-B491-4A663814AED7.png
    05EE7877-1418-410F-B491-4A663814AED7.png
    683 KB · Weergaven: 158
  • F432A8B2-4DDF-488A-8E4D-B589A90873EF.jpeg
    F432A8B2-4DDF-488A-8E4D-B589A90873EF.jpeg
    29 KB · Weergaven: 153
Welkom @Ayaromaysa1

Het ontbreekt me nu aan tijd om uitgebreid op je vraag in te gaan, dus een langer antwoord houd je van mij of andere forumleden te goed.

Haal deze twee Betta's alsjeblieft zo snel mogelijk uit elkaar. Betta's worden ook wel kempvissen/vechtvissen genoemd en als ze vechten dan vechten ze doorgaans tot de dood als wij niet in grijpen. Ik ga er nu van uit dat het in de vinnen hangen een uiting van vechten is. Ook als het dat niet is, vissen uit elkaar halen want dit geeft teveel stress.

Zorg wel dat de Betta die je eruit haalt ook voldoende warm zit, zonder verwarming zal dat in deze tijd van het jaar niet zo makkelijk zijn. Deze Betta's kunnen nooit meer bij elkaar dus wellicht een extra bakje opstarten?

Edit: heb je voor ons de afmetingen van het bakje waar ze in zitten? En een foto van het bakje?
Dat maakt het makkelijker om de situatie goed te beoordelen.
 
Als ik de tweede foto zo bekijk dan vraag ik me af of de rode wel een vrouw is want de borstvinnen vindt ik wel vrij lang lijken zo.
 
Die rode lijkt mij ook zeker een man en die laten inderdaad echt niet los. Zou deze zo snel mogelijk uit elkaar halen!
 
de rode is wel degelijk een vrouw de ruimte tussen de anaalvin en ventralen is te groot voor een man
deze rode vrouw is een Veiltail dame
rood is vaak al wat agressiever je hebt dan ook een erg dominante dame
dit komt regelmatig voor heb hier meegemaakt dat een dame een man volledig afgemaakt heeft in 15 minuten tijd
verwijder de dame aub en laat deze man rustig alleen in zijn bakje
je hebt namelijk een prachtige man maar met hele zware vinnen helaas deze zal zich never nooit kunnen weren tegen zo'n agressieve vrouw
vrouwen kunnen namelijk net zo agressief zijn als mannen net zoals onder de mensen er pittige dames zijn is dit bij deze vissen ook zo
 
de rode is wel degelijk een vrouw de ruimte tussen de anaalvin en ventralen is te groot voor een man
deze rode vrouw is een Veiltail dame
rood is vaak al wat agressiever je hebt dan ook een erg dominante dame
dit komt regelmatig voor heb hier meegemaakt dat een dame een man volledig afgemaakt heeft in 15 minuten tijd
verwijder de dame aub en laat deze man rustig alleen in zijn bakje
je hebt namelijk een prachtige man maar met hele zware vinnen helaas deze zal zich never nooit kunnen weren tegen zo'n agressieve vrouw
vrouwen kunnen namelijk net zo agressief zijn als mannen net zoals onder de mensen er pittige dames zijn is dit bij deze vissen ook zo

Nou daar gaat de theorie dat dit een man is dus ;). Ik meende dat je dit het beste kan zien aan de lengte van de ventralen.
 

Terug
Bovenaan